Arkisto

Suomalainen kahden sadasosan päässä maailmancupin voitosta

Samuli Suomalainen luisteli sunnuntaina lauantaisen 1000 metrin junioreiden maailmancupin kakkospaikan jatkeeksi saman sijoituksen myös 500 metrillä. Lyhimmällä kisamatkalla eroa norjalaiseen voittajaan Odin By farstadiin jäi vain kaksi sadaosaa. Suomalaisen aika oli neo-senioreissa 36,08. Lue lisää ”Suomalainen kahden sadasosan päässä maailmancupin voitosta”

Samuli Suomalainen hopealle junioreiden maailmancupissa

Samuli Suomalainen nappasi kakkostilan pikaluistelun junioreiden maailmancupissa lauantaina Baselga di Pinéssä Italiassa. Vanhemmassa junioreiden sarjassa, neo-senioreissa, kisaava Suomalainen oli ajalla 1.13,63 kuusi sekunnin kymmenystä kisan voittanutta Norjan Odin By Farstadia hitaampi. Lue lisää ”Samuli Suomalainen hopealle junioreiden maailmancupissa”

Lumimyräkkä katkaisi Hopealuistinfinaali- ja nuorten SM-viikonlopun

Porissa kilpaillut Hopealuistinfinaali ja nuorten SM-kilpailut jäivät yhden päivän mittaisiksi, kun toinen kilpailupäivä jouduttiin perumaan erittäin sakean lumimyräkän takia. Jää oli luistelukelvoton korkeiden hankien takia, eikä rataa pystytty kunnostamaan sitä mukaa, kun lunta satoi lisää. Lopputulokset julistettiin ensimmäisen kilpailupäivän tulosten perusteella.  Lue lisää ”Lumimyräkkä katkaisi Hopealuistinfinaali- ja nuorten SM-viikonlopun”

Suomalaisella lupaava startti Hamarin 500 metrillä

Pikaluistelun maailmancup jatkuu tänä viikonloppuna Norjan Hamarissa. Suomen edustavat vuoden 1994 olympialaisten areenalla Vikingskipetissä Miro Puolakka ja Samuli Suomalainen. Lauantain parasta antia oli Suomalaisen starttivauhti 500 metrillä. Lue lisää ”Suomalaisella lupaava startti Hamarin 500 metrillä”

Miro Puolakka ja Samuli Suomalainen Hamarin MC-jäille

Pikaluistelun maailmancup jatkuu tauon jälkeen tulevana viikonloppuna Norjan Hamarissa, vuoden 1994 olympialaisten areenalla Vikingskipetissä. Suomen joukkueen muodostavat viime viikonloppuna Helsingissä junioreiden maailmancupissa voitokkaasti esiintynyt Samuli Suomalainen ja uransa toiseen maailmancupin osakilpailuun osallistuva Miro Puolakka. Lue lisää ”Miro Puolakka ja Samuli Suomalainen Hamarin MC-jäille”

Järjestelyille kiitosta ISU-pomolta – ”En ollut edes huolissani”

Pikaluistelun nuorten maailmancupin järjestelyt Helsingin Oulunkylässä saivat viikonvaihteessa rutkasti kiitosta joukkueilta, jotka olivat erittäin tyytyväisiä kuljetuksiin, majoitukseen ja ruokailuihin. Näihin avainasioihin järjestäjä eli Luisteluliitto pystyi vaikuttamaan, mutta haasteelliseen säähän ei.  Lue lisää ”Järjestelyille kiitosta ISU-pomolta – ”En ollut edes huolissani””

Belgialaisille eksoottinen kokemus – ”Odotin kovaa pakkasta innoissani”

Pikaluistelun nuorten maailmancupiin Oulunkylään saapui Belgian joukkueen mukana myös van Houtten perhe, jonka tyttäristä Fran luisteli junioreissa ja Stien neo-senioreissa.  Lue lisää ”Belgialaisille eksoottinen kokemus – ”Odotin kovaa pakkasta innoissani””

Suomen talvi tarjosi monipuolisesti parastaan pikaluistelun nuorten maailmancupissa Helsingin Oulunkylässä viikonloppuna. Lauantaina oli noin kahdeksan pakkasastetta, ja taivaalta leijaili sankasti ja vähemmän sankasti lunta. Sunnuntaiksi taas saatiin korkeapainetta ja auringonpaistetta. Aamulla elohopea laski ”haamurajan” eli 20 asteen kylmemmälle puolelle, mutta kilpailujen käynnistyessä aamupäivällä miinusasteita oli enää 16. Pikaluistelun pakkasraja on sama kuin maastohiihdon eli 20 astetta. Moni nuori urheilija kilpaili ensimmäistä kertaa elämässään näin arktisissa oloissa, varsinkin normaalisti hallioloissa harjoittelevista urheilijoista.  Lue lisää ”Suomen talvi ei yllättänyt joukkueita – ”Kaikki on käyty joukkueiden kanssa läpi””

Junioreiden maailmancupin sunnuntain ohjelma

Pikaluistelun junioreiden ja neo-senioreiden maailmancupia luistellaan tulevana viikonloppuna Helsingissä, Oulunkylän Liikuntapuiston tekojääradalla. Mukana Helsingissä on kaikkiaan 136 luistelijaa 20 eri maasta.

Lauantain 1000 metrin neo-senioreiden voittaja Samuli Suomalainen luistelee 500 metrillä kello 11:55 alkaen omaten kauden kolmanneksi parhaan tilastoajan.  Lue lisää ”Junioreiden maailmancupin sunnuntain ohjelma”

Toipilas Suomalaiselta komea voitto – ”Kannatti käyttää kotikenttäetu”

Samuli Suomalainen, 20, otti lauantaina komean 1000 metrin matkavoiton pikaluistelun nuorten maailmancupissa Oulunkylässä. Suomalainen voitti neo-seniorien eli 19-23-vuotiaiden luokan kilpailun ajalla 1.13,95, joka on hänen kotimaanratojen ennätyksensä. Norjan Odin By Farstad hävisi 0,04 sekuntia. Kilpailu käytiin sankassa lumipyryssä, ja Suomalainen päätti osallistumisestaan vasta lauantaiaamuna.  Lue lisää ”Toipilas Suomalaiselta komea voitto – ”Kannatti käyttää kotikenttäetu””

Joona Suomalainen ennätysvauhdissa lumisateessa