Arkisto

Kevätliittokokouksessa palkittiin pikaluistelukauden menestyjiä

Luisteluliiton kevätliittokokous kokoontui Valo-talolla Helsingissä sunnuntaina 9.4. Kokouksessa vahvistettiin liiton vuosikertomus ja tilinpäätös sekä palkittiin pikaluistelukauden menestyjiä.

Lue lisää ”Kevätliittokokouksessa palkittiin pikaluistelukauden menestyjiä”

Harri Levo luisteli lauantaina Calgaryn Olympic Ovalilla suomalaista lajihistoriaa päästeltyään 500 metriä aikaan 34,94 ja Jenni Kukkonen teki samaa naisissa ajalla 40,32.  Lue lisää ”Levosta kolmas suomalaisluistelija alle haamurajan – Kukkonen kaikkien aikojen kakkosaikaan”

Poutala yhdeksäs MM-avauspäivän jälkeen

Mika Poutala on yhdeksäntenä sprinttereiden MM-kilpailuissa avauspäivän jälkeen. Poutala luisteli kaksi loistavaa aikaa Calgaryn Olympic Ovalilla, mutta hurjaa kyytiä pitivät kilpakumppanitkin. Poutalan 500 metriä kulki joukon seitsemänneksi nopeiten (34,44) ja 1000 metriä yhdeksänneksi nopeiten (1.07,96). Lue lisää ”Poutala yhdeksäs MM-avauspäivän jälkeen”

Poutala valmiina MM-mitalijahtiin ja SE-rikkojaisiin

Pikaluistelija Mika Poutalan arvokisamitalien metsästys jatkuu mitä lupaavimmissa merkeissä tulevana viikonloppuna sprinttereiden MM-kilpailuissa Kanadan Calgaryssä. 33-vuotias Poutala uhkuu hyvää fiilistä ja kuntoa ennen käytännössä kotijäilleen kisaamaan pääsyä. Lue lisää ”Poutala valmiina MM-mitalijahtiin ja SE-rikkojaisiin”

Pikaluistelun nuorten MM-kilpailut on saatu päätökseen Helsingin Oulunkylässä. Viimeisenä päivänä kilpailtiin joukkuekilpailu ja massalähtö. Suomen Samuli Suomalainen oli massalähdössä viides. Hän keräsi pisteitä kilpailun puolivälin kirimaalista, joiden ansioista sijoitus määräytyi.

Lue lisää ”Samuli Suomalainen viides massalähtökilpailussa pikaluistelun nuorten MM-kilpailuissa”

Pikaluistelun nuorten MM-kilpailuissa luisteltiin sekä naisten että miesten sarjoissa Team Sprintin nuorten maailmanennätykset.

Lue lisää ”Pikaluistelun nuorten MM-kilpailuissa syntyi kaksi uutta nuorten maailmanennätystä ja yksi rataennätys”