Suomen Luisteluliiton syysliittokokouksessa päätöksiä vuodelle 2021

Suomen Luisteluliiton sääntömääräinen syysliittokokous järjestettiin Seinäjoella 14.11.2020. Liittokokous hyväksyi liiton toimintasuunnitelman ja talousarvion vuodelle 2021.

Syysliittokokous valitsi myös uudet hallituksen jäsenet erovuoroisten tilalle. Uusiksi jäseniksi kahden vuoden toimintakaudelle valittiin Pekka Aho, Hannu Koivu, Antti Kuljukka ja Jarmo Rossi. Hallituksen jäseninä toimivat myös edellisessä syysliittokokouksessa valitut Annakaisa Kivioja, Mika Kulmala, Anneli Kymäläinen, Jiuliano Prisada sekä hallituksen puheenjohtajana toimiva Vesa Rosendahl.

Lisäksi liittokokouksessa hyväksyttiin pikaluistelun uudet kilpailusäännöt sekä SM-kilpailujen erityissäännöt. Merkittävimpinä asioina säännöissä on uudistus, joiden mukaan yleisluistelijoiden ja sprinttereiden SM-kilpailut jäävät kilpailuina kokonaan pois ja SM-kilpailut käydään ainoastaan matkakohtaisina kilpailuina. A- ja B-nuorten osalta kilpaillaan ainoastaan yhteispistekilpailu nuorten SM-kilpailuissa. Hopealuistinviestikilpailu järjestetään jatkossa sekasarjana yhtenä kilpailuna ilman ikäluokkamäärittelyä.