Ice Skating Tour feat Koko Suomi Luistelee liikuttaa 68 paikkakunnalla

ist-f-kslSuomen juhlavuosi 2017 tuo erityistä juhlaa suomalaiselle luisteluväelle, kun Luisteluliiton perinteinen Ice Skating Tour laittaa luistimet yhteen Taitoluisteluliiton Koko Suomi Luistelee -projektin kanssa.

Ice Skating Tour feat. Koko Suomi Luistelee toteuttaa yhteistyössä 68 tapahtumaa ympäri Suomen. Tourin auto liikkuu Taalintehtaalta Inariin ja Raumalta Imatralle.

Tapahtumakonsepti on tuttua Ice Skating Touria: Koululaisluistelu toteutetaan yhteistyössä koulujen ja kuntien liikuntatoimen kanssa, iltaluistelussa liikutetaan perheitä kahden tunnin ajan. Juhlavuoden uutuutena Taitoluisteluliitto tuo tapahtumiin oman ohjaajansa, taitoluistelun ohjausta, uuden perheille suunnatun Luistele mun kaa! -osion paikallisten taitoluisteluseurojen toteuttamana sekä lainauspisteeseen taitoluistimia hokkarien, pikaluistimien ja retkiluistinten oheen. Luvassa on siis hikistä, hauskaa ja monipuolista luistelukivaa!

Luistelu- ja Taitoluisteluliittojen yhteistyö ottaa varaslähdön juhlavuoteen, kun tourin tapahtumista 30 luistellaan jo vuoden 2016 puolella. 38 tapahtumaa on säästetty itse juhlavuoteen, joka myös huipentuu molempien lajien MM-kisoihin. Pikaluistelun nuorten MM-kisat luistellaan Oulunkylässä Helsingissä 17.-19.2. Taitoluistelun MM-mitaleista taas kisataan Hartwall-areenalla Helsingissä kuukautta myöhemmin 29.3.-2.4.

”Juhlavuosi tuo kivan lisämausteen 19 vuotta toimineelle tourille. Toivottavasti uusien osioiden myötä saadaan ihmisiä ohjattua tourin tapahtumista myös luistelun seuratoiminnan pariin”, Luisteluliiton tapahtumapäällikkö Lauri Paalasmaa toivoo.

”Koko Suomi Luistelee on innostava kokonaisuus, jonka iso osa on Ice Skating Tour feat. Koko Suomi Luistelee -tapahtumakiertueyhteistyö liittojen välillä. On upeaa, että todella tavoitamme koko Suomen ja innostamme yhdessä ihmisiä luistelemaan!”, Taitoluisteluliiton projektipäällikkö Eeva Sunnari iloitsee.

Ice Skating Tour feat. Koko Suomi Luistelee tapahtumat

24.2 Savitaipale
27.2 Sotkamo
28.2 Suomussalmi