Turun kaupungin luistelumestaruuskilpailut

Jo perinteeksi muodostuneet Turun kaupungin koululaisten luistelumestaruuskilpailut järjestettiin 7.2.2020 järjestyksessään jo kolmannen kerran Parkin tekojääradalla. Vaikka leuto talvi on luonut haasteita koululaisten luisteluliikuntaan talven aikana, lähti kilpailuihin mukaan yli 200 4-,5- ja 6-luokkalaista.

Turun Urheiluliiton luistelujaosto, Turun kaupunki sekä Turun kaupungin koululiikunta järjestivät yhteistyössä TPS:n, TuTo:n, Turun Riennon sekä Luisteluliiton kanssa koululaisille jälleen hienon tapahtuman, joka sisälsi voiton riemua, onnistumisen kokemuksia sekä tutustumista eri jäälajeihin oheistoimintapisteillä Parkin tekojääradalla Turussa.

Varsinaisessa kilpailussa mestaruudet ratkaistiin sekä tytöissä, että pojissa 4-, 5- ja 6-luokkien sarjoissa. Joka ikäluokassa oli erillisenä sekä harraste- että kilpasarja jääurheilutaustaan perustuen. Ohjelma vietiin läpi perinteisin menoin alkuerä-, välierä- ja finaaliperiaatteella, jossa aina 2-3 luistelijaa erää kohden selviytyi jatkoon. Kilpailut olivat jälleen kovatasoiset ja finaaleissa parhaat luistelivat rinta rinnan. Kilpailumuoto noudatti pitkälti short track -sääntöjä, joten kontakteiltakaan kilparadalla ei vältytty, kuten yhteislähdön teemaan kuuluu.

Vastaavalla kilpailuohjelmalla koululaisluistelukilpailuja on talvikaudella 2019-2020 Turun lisäksi Helsingissä ja Oulussa ja tulevaisuudessa toivottavasti myös monella muulla paikkakunnalla!