Syysliittokokouksessa tärkeitä päätöksiä

Suomen Luisteluliiton sääntömääräinen syysliittokokous järjestettiin Seinäjoella 16.11. Syysliittokokouksessa vahvistettiin talousarvio ja toimintasuunnitelma vuodelle 2020. Lisäksi kokouksessa hyväksyttiin uusia sääntöjä ja valittiin henkilöt avoimiin luottamustehtäviin.

Liittokokous valitsi Vesa Rosendahlin jatkamaan Suomen Luisteluliitto ry:n puheenjohtajana seuraavan kaksivuotiskauden. Vuodesta 2015 puheenjohtajana toiminut Rosendahl valittiin liiton syyskokouksessa lauantaina yksimielisesti jatkamaan kaksivuotiskauden tehtävässä.

Luisteluliiton hallituksessa erovuorossa olivat Annakaisa Kivioja, Mika Kulmala, Anneli Kymäläinen sekä Juliano Prisada. Liittokokous valitsi kaikki erovuoroiset jatkamaan hallituksessa, jossa jatkavat myös Hannu Koivu (varapuheenjohtaja), Antti Kuljukka, Mika Poutala sekä Jouko Vesterlund.

Sääntömuutoksia ja uusia tuulia

Liittokokous hyväksyi Luisteluliiton uusien toimintasääntöjen ohella myös uudet eettiset säännöt sekä kurinpitosäännöt. Uusien kurinpitosääntöjen myötä muodostetaan liiton kurinpitovaliokunta, jonka puheenjohtajaksi valittiin Johanna Rahnasto ja varsinaisiksi jäseniksi Kari Niemi-Nikkola sekä Outi Wuorenheimo.

Päivitetyt pikaluistelun säännöt ja masterluistelusäännöt, kuten myös SM-kilpailusäännöt sekä Suomen ennätysten säännöt hyväksyttiin vastamaamaan nykypäivän lajiteknisiä sääntöjä koskien pikaluistelua ja rullaluistelua.

Säännöt tulivat voimaan liittokokouksen hyväksynnällä, joten ne ovat käytössä kaikkialla liiton alaisissa lajeissa. Kaikki säännöt ovat luettavissa lajikohtaisissa säännöissä.

Uudet säännöt
Toimintasäännöt tulevat voimaan PRH:n käsittelyn jälkeen
Ikäluokat >>
Masterluistelun säännöt >>