Kotimaan kansallinen pikaluistelukausi käynnistynyt

Pikaluistelukausi on käynnistynyt monella paikkakunnalla sitä mukaan, kun sääolosuhteet ovat sallineet kenttien jäädyttämisen. Kilpailemaan on päästy jo Oulussa, jossa ensimmäiset piirikunnalliset järjestetiin lauantaina 7.11. Kansallinen jääleiri oli määrä järjestää Seinäjoella myös samaisena viikonloppuna, mutta lauha sää viivästytti tekojäätä viikon verran ja jääleiri siirrettiin siten viikolla eteenpäin, joka yhdistettiin kauden kansallisen pikaluistelukauden avaavan Season Opening Racen yhteyteen.

Season Opening Race -kilpailut käytiin matkakohtaisena kilpailuna, jossa valittavana oli sarjoittain F-junioreista Master-sarjoihin saakka kaksi kilpailumatkaa, joiden lisäksi yleisessä sarjassa kilpailtiin myös massastartti.

Season Opening Race:n tulokset luettavissa tulossivulta >>

Seuraavan kerran kansallisella tasolla kilpaillaam Helsingissä 28.11., jolloin järjestetään Juhani Järvisen muistokilpailut ja jotka ovat samalla Nuoriso Cupin kauden avauskilpailu. Kaikkiaan kauden 2020-2021 Nuoriso Cup käsittää kuusi osakilpailua, päättyen helmikuussa Porin juniorikilpailuihin.

Nuoriso Cup 2020

Master Cup

Suomen Luisteluliiton masterluisteluvaliokunta teki jo ennen kauden alkua päätöksen, että vallitsevista olosuhteista koronaepidemiasta johtuen, ei kaudella 2020-2021 järjestetä Master Cupia.