Hopealuistinfinaali & nuorten SM-kilpailut Kuopiossa

Kuopion Lippumäen tekojääradalla järjestetään pikaluistelun nuorten SM-kisat ja Hopealuistinfinaali 5.-6.2.2022.

Lippumäen tekojäärata on Suomen kolmas täysimittainen 400 metrin pikaluistelurata. Tällä kaudella Kuopion Luisteluseuran pikaluistelujaosto on järjestänyt jo yhdet kansalliset pikaluistelukisat vuosikausien tauon jälkeen Kuopiossa.

5.-6.2. järjestettävät kisat ovat juniori-ikäluokkinen kilpailukauden huipentuma. Kaksipäiväisessä tapahtumassa nuorimmat ikäluokat eli E-C-ikäluokat kilpailevat Hopealuistinfinaalissa ja A- ja B-juniorit nuorten SM-kisassa. SM-kisassa ensimmäisenä kisapäivänä luistellaan 500 m ja 1500 m ja toisena 1000 m ja 3000/5000 m (naiset/miehet).

Paikalle on lupa odottaa myös Suomen edustajina pikaluistelun nuorten maailmanmestaruuskilpailuissa Itävallan Innsbruckissa olleet: Laura Kivioja, Eetu Käsnänen, Alvar Muhonen ja Tuukka Suomalainen.

Kilpailut järjestetään viranomaisten ohjeistuksia noudattaen mahdollisimman koronaturvallisesti ja tämän takia porttien sisäpuolelle ei voida ottaa yleisöä.

Lisätiedot ja kisainfo kalenterissa >>

Järjestäjä