Arkisto

KENSU Tähtiseuraksi

Luisteluliiton ensimmäinen lasten ja nuorten Tähtiseura-arvo on myönnetty jyväskyläläiselle KENSU:lle. Tähtiseura-ohjelma on uusi seuratoiminnan laatuohjelma, jonka tavoitteena on kehittää suomalaista seuratoimintaa. Toiminnan tunnuksena toimii Tähtimerkki, joka kertoo, että seura on kehittynyt tasolle, jossa seuratoimintaohjelmassa määritellyt laatutekijät toteutuvat.

Jyväskyläläiselle Urheiluseura KENSU ry:lle luovutettiin tänään ensimmäisenä Suomen Luisteluliitto ry:n jäsenseurana lasten ja nuorten liikunnan tähtimerkki. Seuran toimintaa ovat luistelu, potkukelkkailu/lautailu, soutu, veteraaniyleisurheilu, Jyväsjärven kirkkovenesoutu ja Jyväskieppi. Luistelun lajikirjossa on mukana pikaluistelun lisäksi retkiluistelu ja rullaluistelu. KENSU:n Lasten ja nuorten toiminnassa on mukana toistasataa lasta ja nuorta, mikä on noin puolet seuran jäsenmäärästä. Erityisesti Lasten luistelukoulu on viime talvena kerännyt hyvin osallistujia. Siinä on toimittu kolmessa eritasoisessa ryhmässä.

Lisätietoja: http://www.kesli.fi/?x254116=568020