20-vuotias Ice Skating Tour starttaa juhlakiertueelle tiistaina 7.11.2017

20. Valtakunnallinen suurluistelukiertue, WWW.ICESKATINGTOUR.FI, starttaa juhlatalveensa Laitilasta ti 7.11.2017.

Ice Skating Tour kiertää 70 paikkakuntaa läpi talven, käynnistyen Laitilassa 7.11.2017 ja päättyen Sotkamoon 1.maaliskuuta 2018. Kiertueen pääjärjestäjänä Suomen Luisteluliitto ry, yhteistyössä Suomen Taitoluisteluliitto ry.

Tapahtuman tarkoituksena on ylläpitää ja kehittää suomalaisten perusluistelua ja innostusta liikuntaan luistimilla. Juhlavuotemme teemaksi on valittu ”20 years of hard skate”, joka ilmenee tapahtumasisällössä vuosikymmenestä toiseen ohjaajien väsymättömällä otteella pyrkien hauskaan, kunnon hikeen joka paikkakunnalla luistimet jalassa. Tapahtuma kokonaisuudessaan pyrkii liikuttamaan sujuvalla ja erittäin toimivalla koululaisluistelukonseptillaan oppilaita 55min/60min. Iltatapahtumat on suunnattu koko perheelle unohtamatta aivan pienimpiä luistelijanalkuja.

”Tavoitteena on liikuttaa 50000 osallistujaa 70:llä paikkakunnalla, luistellen vähintään tunnin kerrallaan. Keskimäärin poltetaan kiertueen aikana noin 20 miljoonaa kaloria, joista oppilailla noin 15 miljoonaa”, kertoo tapahtumapäällikkö Lauri Paalasmaa intoa puhkuen.

Ohjelmassa on mm Limbokisaa, Valsseja, Luistelukisaa, Kuntoluistelua, Jäädiskoa ja ” luistele mun kaa ” – luisteluseikkailu perheen pienimmille vanhempineen.

Ensimmäistä kertaa Tourilla ovat mukana paikkakunnat, kuten Jämsä, Kokemäki, Lappeenranta, Parainen, Pielavesi, Puolanka, Valkeakoski, Ylivieska sekä Laitila, joka saa kunnian käynnistää juhlakiertueen.

Tervetuloa Ice Skating Tour – tapahtumaan!
www.iceskatingtour.fiwww.luisteluliitto.fiwww.stll.fi

Lauri Paalasmaa