Kakskerran Lenkki kokoaa rullaluistelijat Turkuun

Kakskerran Lenkki -rullaluistelutapahtuma järjestetään Turussa sunnuntaina 3.7. Tapahtuma kokoaa rullaluistelijat Turkuun jo 15. kerran. Kakskerran Lenkille voi osallistua kuka tahansa kesähaasteita kaipaava liikunnan ystävä. Matkaa voi taittaa joko sauvojen kanssa tai ilman. Ainoat pakolliset varusteet ovat rullaluistimet ja kypärä päähän.

Kakskerran Lenkki starttaa Hirvensalon hiihtokeskuksen edustalta sunnuntaina 3.7. klo 13:30. Perusajatukseltaan reipashenkinen kuntoilutapahtuma tarjoaa sarjavaihtoehdot alle 8-vuotiaista lapsista aina yli 50-vuotiaiden masters-sarjoihin.

Rullaluistelureitit, helppo 16km, suuntaa Satavan saarelle. Haastavampi päämatka, 38km, käy Harjattulan golfkeskuksen edustalla. Molemmat matkat luistellaan edestakaisina reitteinä. Kakserran lenkillä luistellaan myös 38 kilometrin mittainen SM-sauvarullaluistelukisa, joka järjestetään kuntoilutapahtuman yhteydessä. Lähtö- ja maalikeskus sijaitsevat Hirvensalon hiihtokeskuksen edustalla. Kisaan voi ilmoittautua mukaan vielä ennen starttia Hirvensalon hiihtokeskuksessa sunnuntaina 3.7 klo 11.30-13.20.

"Tapahtumassa on keskitytty aina sujuvaan konseptiin, jonka kulmakiviä ovat hyvä tunnelma, selkeä informaatio, hieno luistelureitti ja kaikki osallistujat huomioiva palkintokassi maalissa", kuvailee kisasihteeri Johanna Kallio Turun Urheiluliitosta.

Tapahtuma järjestetään sataa tai paistaa – olosuhteissa. Hirvensalossa ja Satavassa liikutaan pääosin kevyen liikenteen väylillä, Kakskerrassa ajoradalla. Rullaluistelijat liikkuvat ajoradalla oikeanpuoleista kaistaa menosuuntaansa nähden. Tapahtuman sujuvuudessa on huomioitu Kakskerrassa samana päivänä pidettävät SM-maantiepyöräilykisat.