Short Track – nyt kokeilemaan!

Suomen Luisteluliitto tarjoaa Short Track -luisteluopetusta ja -treenejä Espoossa ja Kisakallion urheiluopistolla Lohjalla. Ryhmäharjoituksilla tarjotaan paitsi mahdollisuus tutustua lajiin ja kokeilla pitkäteräisiä luistimia sisäkaukalossa, myös jokaiseen luistelulajiin sopivia oheistreenejä.

Short Track -projekti tarjoaa ensiluokkaista luisteluvalmennusta, jonka yhteydessä kokeillaan myös Short Track -luistimia.

Ensimmäiset Short Track -harjoitukset pidettiin tyttö- ja naisjääkiekkoilijoille Kisakallion urheiluopistolla Lohjalla. Oheistreeneissä harjoiteltiin luisteluasentoa ja potkun suuntaa. Puolentoistatunnin jääharjoitus sisälsi luisteluosuuden hokkareilla ja päättyi Short Track -kokeiluun.

Lajit yhteistyössä

Short Track -projektin tavoite on tehdä lajia tunnetuksi jäähalleilla. Mukaan voi ilmoittautua niin jääkiekko-, ringette- kuin kaukalopallojoukkueetkin.

-Projektissa on vain hyviä puolia! Tarjoamme osallistujalle mahdollisuuden parantaa luistelutaitoaan ja kokeilla uutta kivaa lajia. Hienoa, jos innostus Short Trackiin syttyy – jos ei, viemme jokatapauksessa suomalaista jääurheilua yhdessä eteenpäin, Short Track -projektin vastaava Tuula Puputti iloitsee.

Projekti syntyi Olympiakomitean tuella

Suomen Luisteluliitto sai Kansainvälisen Olympiakomitean (KOK) Olympic Solidarity -tukea Short Track -luistelun aloittamiseen Suomessa.

-Suomessa on upeat olosuhteet, mutta ei harrastajia olympialajissa, jonka mitaleita jaetaan vuoden 2018 talviolympialaisissa PyeongChangissa kahdeksatta kertaa. Hienoa, jos Olympic Solidarity -tuen kautta saamme kiinnostuksen lajiin syttymään, Olympiakomitean huippu-urheiluyksikön projektipäällikkö Peter Brüll kertoo.

Ilmoittaudu mukaan!

Short Track -treenit vaativat kaukaloon turvapatjat, joita tällä hetkellä on Espoon Matinkylässä ja Kisakallion Urheiluopistolla. Muuten aloittajalle riittää treeniin varusteeksi kypärä, Luisteluliitto tuo mukanaan luistimet.

Haluatko joukkueesi mukaan Short Track -projektiin? Ota yhteyttä Luisteluliiton toimistoon ja laitetaan jalat liikkeelle!

Katso vielä tunnelmat KJT naisten Short Track -treeneistä >>