Rullaluistelun nuorten maajoukkue Geisingenissa

Suomen rullaluistelun nuorten maajoukkue on saanut kesäkauden vauhdikkaasti käyntiin kotimaassa ja ulkomailla.

Nuorten maajoukkue avasi kesän rullakauteen valmistautumisen jo viikkoa ennen pääsiäistä Uudenkaupungin Vahterusringillä, jossa vedettiin päivän mittainen treenipäivä.

Pääsiäisen jälkeen joukkueesta Jani Virtanen sekä Nils Vähä-Vahe hakivat vauhtia viisipäiväisellä leirillä 4.-8.4. Saksan Geisingenin rullaluisteluareenalla kovavauhtisessa treeniporukassa. Joukkue oli tyytyväinen leirin antiin, joka toimi hyvänä valmistautumisena 20.4. alkavaan kilpailukauteen Geisingenissa. Koko maajoukkue kilpailee tuolloin 20.-22.4. European Cup:ssa ja jatkaa sieltä suoraan Groß-Gerauhun, jossa kilpaillaan seuraavana viikonloppuna niin ikään Euroopan Cup:n osakilpailu.

”Leiri meni kaikin puolin hienosti. Pääsimme treenaamaan kaksi kertaa päivässä. Pojat pääsivät treenaamaan hyvätasoisessa letkassa, joka auttoi huomattavasti totuttautumiseen taas tauon jälkeen luistelemaan suuressa ja nopeassa letkassa. Letkassa päästiin treenamaan pääasiassa pitkää rennon vauhdikasta luistelua sekä myös maksimivauhtisia kiihdytyksiä. Pari treeniä, jotka vedimme yksin radalla keskityimme lähinnä koviin hapokkaisiin maksimivauhdilla tehtyihin vetoihin. Luistelukilometrejä radalla tuli leirin aikana yli 150.” kertoo valmentajana leirillä toiminut Taneli Kerola.

(kuva: Taneli Kerola)

Nuorten maajoukkue