Turun kaupungin luistelumestaruuskilpailut 2019

Turun Parkin tekojääradalla kilpailtiin perjantaina 8.2.2019 järjestyksessään toisen kerran  4-, 5- ja 6-luokkien kaupungin luistelumestaruuksista.

Turun Urheiluliiton luistelujaosto, Turun kaupunki sekä Turun kaupungin koululiikunta järjestivät yhteistyössä TPS:n, TuTo:n, Turun Riennon sekä Luisteluliiton kanssa koululaisille Turun kaupungin-mestaruuskilpailut Parkin tekojääradalla Turussa. Sää oli varsin suosiollinen, eikä kilpailun aikana saapunut tihkusadekaan haitannut kilpailujen läpiviemistä.

Kaikenkaikkiaan 217 luistelijaa osallistui Turun kaupungin luistelumestaruuskilpailuihin, jossa mestaruudet ratkaistiin sekä tytöissä, että pojissa 4-, 5- ja 6-luokkaikäisten kesken. Joka ikäluokassa oli erillisenä sekä harraste- että kilpasarja. Kilpailut olivat erittäin kovatasoiset ja nuoret luistelijat näyttivät parasta osaamistaan. Maalituomarilla oli tekemistä ratkoa erien jatkoonmenijät sekä finalistien kolme parasta. Kilpailumuoto noudatti pitkälti short track -sääntöjä, jossa alkuerien ja välierien perusteella ratkottiin kunkin luokan finaaliin 6 parasta luistelijaa. Koko kilpailun kesto formaatilla: alkuerä, välierä ja finaali oli vain puolitoista tuntia. Järjestäjät olivat mielissään, kuinka kilpailut olivat hiotuneet viime vuotisestakin ja Luisteluliiton tavoitteena on vuosien 2019 ja 2020 viedä konsepti myös muille paikkakunnille.

Lopputulokset

4. lk. tytöt