Markus Puolakka Nuorten olympiavalmentajaksi

Markus Puolakka on valittu Suomen Luisteluliiton Nuorten olympiavalmentajaksi. Markus aloittaa työtehtävät 2.5.2018 nuorten maajoukkueen vastuuvalmentajana sekä apuvalmentajana A-maajoukkueessa.

Markuksen työnkuvaan kuuluu päivittäinen valmennustyö pääkaupunkiseudulla, Mäkelänrinteen Urheilulukion aamuharjoitukset sekä nuorten maajoukkueen leiri- ja kilpailutoiminta. Lisäksi hän tulee toimimaan läheisessä yhteistyössä päävalmentaja Peter Muellerin kanssa.

”Olen erittäin innoissani tästä mahdollisuudesta päästä auttamaan suomalaisia luistelijoita ja koen, että tämä on loistava tilaisuus kehittyä valmentajana. Minulle tärkeitä asioita ovat täsmällisyys ja päämäärätietoinen asennoituminen urheiluun. Minulle tärkeää on lisäksi luistelijoiden kehittäminen joukkueena”, Markus kertoo.

Suomen Luisteluliiton urheilutoimenjohtaja Janne Hänninen on tyytyväinen tulevaisuuden näkymiin suomalaisessa pikaluistelussa.

”Olemme saaneet erittäin hyvän ja motivoituneen valmennuskaksikon. Markus on hyvin halukas oppimaan uusia asioita ja kehittämään itseään joten näen, että Peter Muellerin rinnalla toimiminen tulee kehittämään hänestä maailmanluokan valmentajan. Lisäksi haluan kiittää kahdeksan vuotta Suomen Luisteluliiton palveluksessa ollutta Nuorten olympiavalmentaja Jason Andbergia hänen hyvästä työstä suomalaisen pikaluistelun eteen. Itseni ja liiton puolesta toivotamme Jasonille kaikkea hyvää jatkoon.”

Lisätietoja:

Urheilutoimenjohtaja Janne Hänninen