Suomalaisia Kansainvälisen Luisteluliitto ISU:n tuomari- ja lähettäjälistalle

MM-kisoissa vapaaehtoistehtävissä toiminut Jorma Rantanen on yksi International Starters listan suomalaisnimistä.

Kansainvälinen Luisteluliitto ISU vahvisti pikaluistelun tuomari- ja lähettäjälistat tulevalle kaudelle.

Suomalaisista toimijoista ISU:n lähettäjälistalla, josta valitaan lähettäjät mm. pikaluistelun MM-kisoihin ja Olympialaisiin jatkavat Jyrki Jääskeläinen ja Jouko Vesterlund. International Starters listalla, josta valitaan mm. junioreiden maailman cupien lähettäjät, löytyy viisi suomalainimeä. Vastaavalla tuomarilistalla on mukana yhteensä 11 suomalaista. Kokonaan uusina niminä tuomarilistalle nousivat Jukka Ala-Louko, Joel Vähä-Salo ja Harri Yli-Ilkka.

-Hienoa, että saatiin innokkaita laji-ihmisiä uusina mukaan ja ehdolle myös kansainvälisiin tehtäviin, Luisteluliiton teknisen valiokunnan puheenjohtaja Hannu Koivu kertoi iloisena.

-Jääskeläisen ja Vesterlundin lisäksi nyt nimetyillä henkilöillä on paljon kokemusta kotimaan kilpailuista, osalla jo myös kansainvälistä kokemusta. Toivotaan, että tulevalla kaudella saataisiin suomalaisia mukaan myös ISU:n koulutuksiin, mikä on käytännön kokemuksen lisäksi edellytyksenä nousta esim. aikuisten arvokisojen tuomaritehtäviin, Koivu selventää kansainvälistä toimitsijapolkua.

Suomalaiset ISU:n listoilla

ISU Starters