Luisteluliiton infokirje

Seuroille ja luisteluväelle tiedoksi!

Yhteenvetona ajankohtaisia asioita sekä kuulumisia Luisteluliiton toimistolta, kun rullaluistelukausi on saatu päätökseen ja sateisesta säästä huolimatta on talven luistelukausi jo käynnistymässä. Vielä kerran lämpimät onnittelut vuoden rullaluisteluvalinnoille ja onnea sekä menestystä myös jatkossa!

Hallintoasioita

Syysliittokokous

Kokous pidetään Seinäjoella, Cumulus City Seinäjoen kokoustilassa, osoitteessa Kauppakatu 10, 60100 Seinäjoki, lauantaina 4.11.2017 klo 14:00. Kokouskutsu on liitteenä, ilmoittautua tulee sähköisen linkin kautta 28.10.2017 klo 12 mennessä. Kokouksen materiaalit, esityslista, toiminta- ja taloussuunnitelma sekä mahdolliset materiaalit muihin esityksiin lähetetään seuran ilmoittautumisen yhteydessä nimeämälle yhteyshenkilölle maanantaihin 30.10.2017 mennessä. Ilmoittaudu syysliittokokoukseen

Henkilöstöasiaa

Joel Vähä-Salo aloitti työtehtävät Suomen Luisteluliitossa 9.10.2017 tehtävänimikkeellä Toimisto- ja kehityspäällikkö. Joelin työtehtäviin kuuluu hallinnolliset tehtävät liiton toimistossa sekä lajikehitystehtävät kotimaassa niin pika-, rulla-, kuin short track -luistelussa. Ennen työtehtäviään Suomen Luisteluliitossa Joel teki töitä Schindler Oy:ssä, joka on yksi maailman johtavista hissi- ja liukuporrasyhtiöistä. Joelin työtehtävinään oli oman vastuualueensa kunnossapitoliiketoiminnan johtaminen Etelä-Suomessa. Oman luistelu-uran Joel päätti 2014 saavutuksinaan mm. Suomen mestaruuksia sekä maailman cup -edustuksia. Lisätietoja: Urheilutoimenjohtaja Janne Hänninen, 0405533388.

Sporttia

Vuoden valinnat ja palkitsemiset

Suomen Luisteluliitto palkitsi vuoden 2017 parhaat rullaluistelijat kauden päätöstilaisuudessa lauantaina 7.10. Rullaluistelukauden päätöstilaisuudessa palkittiin vuoden rullaluisteluvalinnat sekä käytiin lisäksi palautekeskustelu ja katsaus tulevaan. Rullaluisteluvaliokunta sai hyvää palautetta ja valiokunta alkaa työstämään kehitysideoita pikaisella aikataululla. Leirisuunnitelma valmistuu lokakuussa ja kilpailukalenteri joulukuussa tulevaa kautta silmällä pitäen.

Rullaluistelukauden 2017 parhaina palkittiin

Vuoden luistelija: Nils Vähä-Vahe, HTL

Vuoden masterluistelija: Hannu Korkiakoski, OuTa

Vuoden tyttöluistelija: Sinna Varjonen, TuUl

Vuoden poikaluistelija: Juho Virtanen, HTL

Samassa tilaisuudessa palkittiin rullaluistelukauden 2017 Finnish Inlane Cup ja Junnu Cup:n voittajat

Miesten yleinen: Teemu Ylänen, HTL

T7-sarja: Helmi Suihkonen

P9-sarja: Timi Paalasmaa

P11-sarja: Vili Paalasmaa

T13-sarja: Sinna Varjonen

P13-sarja: Iiro Jääskeläinen

P15-sarja: Vilmer Vesanto

Koulutuksia

Pikaluistelun toimitsija- ja tuomarikoulutus City Cumulus -hotelli, Seinäjoki. Koulutukseen ovat tervetulleita seuran kilpailutapahtumia järjestävät henkilöt sekä toimitsija- ja tuomaritehtävissä toimivat tai niihin hakeutuvat henkilöt. Koulutukseen tulee ilmoittautua 31.10. klo 10 mennessä sähköisellä kaavakkeella.

Ilmoittautuminen pikaluistelun toimitsija- ja tuomarikoulutukseen

Luisteluleiri

Seinäjoen Urheilijat järjestää yhdessä Suomen Luisteluliiton kanssa jääleirin Seinäjoen jääurheilukeskuksessa kaikille pikaluistelun harrastajille. Leirille ovat tervetulleita myös seuravalmentajat ja -ohjaajat. Leiri järjestetään lauantaista 4.11. klo 09.30 – sunnuntaihin 5.11. 12.30. Leirille tulee ilmoittautua sähköisesti keskiviikkoon 1.11.2017 mennessä. Lisätiedot ja kutsu Suomen Luisteluliiton sivuilla kohdasta kalenteri. Ilmoittautuminen Seinäjoen luisteluleirille

Pikaluistelukauden kisa- ja tapahtumakalenteri marraskuun osalta

Talven kisakalenteri on julkaistu liiton sivulla, siinä ovat mukana seuraavat tapahtumat

4.11. – 5.11. Kauden avausleiri Jääurheilukeskus, Seinäjoki

11.11. – 12.11. OuTa:n 110-vuotis juhlakisat, Oulu

18.11. – 19.11. Season Opening Race, Seinäjoki

26.11. Juhani Järvisen muistokilpailu, Helsinki

Siirry kalenteriin

Seuroille tiedoksi ja toimeksi

Opetus- ja kulttuuriministeriön seuratoiminnan kehittämistuki (seuratuki) 2018 haku avataan 13.11.2017 ja haku päättyy 15.12.2017 klo 16.15. Seuratoiminnan kehittämistuki (seuratuki) on tarkoitettu urheilu- ja liikuntaseurojen toiminnan kehittämiseen. Linkki OKM:n julkaisuun.

Muistutus luistelulisenssistä

Muista ottaa luistelulisenssi! Kilpailulisenssi on pakollinen kaikissa Luisteluliiton lajien kilpailuissa pikaluistelussa, Short Trackissa, rullaluistelussa sekä Roller Derbyn otteluissa ja turnauksissa. Kilpailuita voivat olla oman seuran ja muiden seurojen järjestämät kilpailut sekä kaikki SM-kilpailut, Roller Derbyssä taas harjoitusottelut, sarjapelit sekä kansainväliset pelit ja turnaukset. Lisäksi rullaluistelussa lisenssi vaaditaan Finnish Inline Cupiin sekä kaikkiin kotimaisiin ja kansainvälisiin rullaluistelun arvokilpailuhin.

Siirry täyttämään lisenssilomake alkavaa pikaluistelukautta varten: Pikaluistelun lisenssilomake sekä Roller Derby:n lisenssilomake

Mukavaa syksyn jatkoa ja pikaluistelukauden odotusta!