Suomen joukkue PyeongChangin talviolympialaisiin

Suomen Olympiakomitean Huippu-urheiluyksikkö on valinnut joukkueen edustamaan Suomea 9.-25.2.2018 Etelä-Koreassa käytäviin talviolympialaisiin. Pikaluistelussa Suomea edustavat Pekka Koskela, Mika Poutala ja Elina Risku.

XXIII talviolympialaiset järjestetään 9.–25. helmikuuta 2018 Etelä-Korean Pyeongchangissa. Suomen Olympiakomitean Huippu-urheiluyksikkö on valinnut joukkueen edustamaan Suomea Etelä-Koreassa käytäviin talviolympialaisiin. Mika Poutalan ja muun aiemmin joulukuussa valitun joukkueen seuraksi valittiin toisena valintapäivänä 24.1. yli 80 yksilöurheilijaa lisää. Kaiken kaikkiaan Olympiakomitean hallituksen vahvistamissa valinnoissa Suomen joukkueeseen on nimetty 97 urheilijaa 11 eri lajissa.

Pikaluistelua Etelä-Korean talviolympialaisiin on valittu Suomea edustamaan Pekka Koskela, Mika Poutala ja Elina Risku. Kolmikosta Pekka Koskela ja Mika Poutala valmistautuvat molemmat jo uransa neljänsiin olympialaisiin, Elina Riskulle talviolympialaiset ovat uran ensimmäiset.

Suomen Luisteluliitto toivottaa onnea valituille urheilijoille ja menestystä Etelä-Korean talviolympialaisiin.

Lisätietoja:

Janne Hänninen