Unelmien liikuntapäivä 2018

Toukokuun 10. päivä järjestetään valtakunnallinen ”Unelmien liikuntapäivä”, jossa seurat, yhdistykset, työpaikat, perheet tai vaikkapa ystäväporukka voivat järjestää oman pop up -liikuntatapahtuman.

Olympiakomitea on vahvasti tukemassa koko kansan liikkumista. Tavoitteena on innostaa kaikkia liikkumaan ja löytämään kokeilun kautta oma mieleinen liikuntamuoto. Unelmien liikuntapäivä on osa YK:n terveysjärjestö WHO:n Move for Health päivää. Vuonna 2018 10.5. on helatorstai ja tänä vuonna teemana on ”Luontoon”, eli erityisesti halutaan kannustaa ihmisiä nimenomaan ulkoilmaharrastamiseen, kuten esimerkiksi rullaluisteluun. Unelmien liikuntapäivänä voi järjestää oman liikuntatapahtuman tai vaikkapa kokeilla itselle jotain täysin uutta lajia. Voit helposti selata ilmoittautuneita pop up -tapahtumia ja ilmoita sinne myös oma tapahtumasi. Osoite on: https://www.unelmienliikuntapaiva.fi/selaa/

Osallistumalla tai järjestämällä pop up -päivää olet mukana tekemässä Suomen suurinta liikuntatapahtumaa, joka näkyy ja kuuluu suuresti myös mediassa.

Lisätietoja ja materiaalia koskien Unelmien liikuntapäivää löydät Suomen Olympiakomitean sivuilta osoitteesta: https://www.olympiakomitea.fi/aktiivinen-arki/unelmien-liikuntapaiva/