Finland Ice Marathonin ilmoittautuminen on auki!

Finland Ice Marathonin kilpailu- ja kuntoilumatkoille voi ilmoittautua tapahtuman nettisivuilla 23.2.2017 saakka.

Kuopiossa 34. kertaa järjestettävä Finland Ice Marathon luistellaan ja pyöräillään 22.–25.2.2017. Ilmoittautuminen tapahtumaan on nyt avoinna. Ennakkoilmoittautuminen netissä on mahdollista 23. helmikuuta saakka sekä sen jälkeen kilpailukansliassa Kuopion matkustajasatamassa 24.–25.2.2017. Siirry ilmoittautumaan Finland Ice Marathonille >>

Luistelussa matkoja on tarjolla 12,5 kilometristä aina 200 kilometriin. 200 kilometrin kuninkuusmatkan osallistujamäärä on vakiintunut 20–30 luistelijan välille. Yhteensä kilpailumatkoille odotetaan noin 600 luistelijaa ja sataa pyöräilijää Suomesta ja ulkomailta. Myös 50 km potkukelkkailu säilyy ohjelmistossa.

Oheistapahtumiin odotetaan yli 10 000 osallistujaa

Pohjois-Savon Liikunta ry:n järjestämä Finland Ice Marathon polkaistaan käyntiin jo keskiviikkona 22. helmikuuta Koululaisluisteluilla, jotka jatkuvat myös torstaina. Koululaisluisteluihin ottaa osaa kaikki Kuopion koulut ja koululaiset. Järjestäjät odottavat Kuopion matkustajasataman jäälle yli 6 000 koululaista.

Perjantaiaamuna kisaillaan Nastapyöräilymatkoilla ja ilta huipentuu tunnelmalliseen Kuutamoluisteluun klo 18–20. Ilotulitukseen huipentuva Kuutamoluistelu kerää yhteen noin 4 000 henkilöä. Luistelukilpailut käynnistyvät 200 kilometrin lähdöllä lauantaiaamuna klo 7.00.