Pikaluistelun kotimainen kilpailukausi jatkuu tammikuun toisena viikonloppuna

Uusi vuosi 2020 käynnistyy pikaluistelun kansallisilla kilpailuilla Helsingissä 11.1.2020, jolloin Helsingissä järjestetään Clas Thunbergin muistokilpailut. Yksipäiväinen kilpailu alkaa lauantaina 11. päivä kello 13.00 ja ilmoittautuminen on nyt avoinna. Heti perään sunnuntaina 12. päivä kilpaillaan 14. kerran Kalle Valtosen maraton, jonka yhteydessä järjestetään ratamaratonin SM-kilpailut. Tarkemmat ilmoittautumisohjeet alla sekä Luisteluliiton kalenterissa.

Tammikuun ja helmikuun aikana arvioidaan nuorisovaliokunnan toimesta myös tulevia luistelijavalintoja Ikäkausimaaotteluun Ruotsin Falunissa (C- ja B-ikäiset) sekä Viking Raceen Hollannin Heerenveenissä (11-16-vuotiaat). Arvioinneissa mukana ovat Clas Thunbergin muistokilpailut, Sprintti/Matkakohtaiset SM-kilpailut Seinäjoella (vanhemmat juniorit) sekä nuorten kotimainen kauden pääkilpailu Hopealuistinfinaali ja Nuorten SM-kilpailu Helsingissä. Edustajavalinnoissa otetaan huomioon kuitenkin myös kokonaisuudessaan koko kautta erityisesti sairastumis-, kaatumis- ja välinerikkotapauksissa.

Clas Thunbergin muistokilpailut

11.1.2020 kello 13.00