Suomalainen ja Hänninen mukana Lahden MM-avajaisissa

Tuore nuorten kaksinkertainen MM-viitonen Samuli Suomalainen ja urheilutoimenjohtaja Janne Hänninen ovat keskiviikkona mukana Lahden MM-hiihtojen avajaisissa puhtaan urheilun puolesta.

Suomalainen ja Hänninen ojentavat puhtaan urheilun kultaisen viestikapulan nuorten MM-pikaluisteluilta eteenpäin Lahden hiihtolajien MM-kilpailuille keskiviikon MM-hiihtojen avajaistapahtumassa Lahden torilla.

Kultainen kapula on osa Suomen urheilun eettinen keskus SUEK ry:n/Suomen antidopingtoimikunta ADT:n toimintaa reilun urheilun puolesta. Kapula on nähty vuodesta 2009 alkaen lukuisissa kansainvälisissä arvokilpailuissa Suomessa.

Suomalainen ja Hänninen ojentavat kapulan Lahti2017-kisojen pääsihteeri Janne Leskiselle ja hiihtäjä Sami ”Musti” Jauhojärvelle.

– Puhdas urheilu on ainoa tapa oikea urheilla. Se on kunnioittavaa ja reilua kaikkia kohtaan. Meillä oli upeat nuorten MM-kotikisat luistelussa. Toivotan teille yhtä onnistuneita kisoja ja lupaan kannustaa sekä elää mukana nauttien suorituksistanne, Suomalainen toteaa.

SUEKilla on esittelypiste kisa-alueen Suomi100-kujalla, jossa voi äänestää kisojen reiluinta urheilijaa. Esittelypisteestä vastaavat suomalaiset liikunta-alan opiskelijat osana opintojaan. Opintokokonaisuuden suorittaminen osana MM-kilpailuja on maailmanlaajuisesti ainutlaatuista ja hyödyttää niin opiskelijoita kuin kisajärjestäjiä.