SUEK ry julkisti 48 lajiliiton lajeille tehdyn tutkimuksen häirinnän esiintymisestä urheilussa

Suomen urheilun eettinen keskus SUEK ry julkisti tiistaina 8.9.2020, yhteensä 48 lajiliittoa kattavan tutkimuksen, koskien häirinnän ilmenemistä urheilussa.

Suomen Luisteluliitto ei ole näiden 48 lajiliiton joukossa, sillä Luisteluliitto teetti oman tutkimuksen jo ennen, nyt SUEKin julkaisemaa kaikkia lajeja koskevaa selvitystä ja lisäksi Luisteluliiton tilaama tutkimus oli sisällöltään laajempi, sisältäen häirintätutkimuksen lisäksi myös tutkimuksen kiusaamisen esiintymisestä luistelulajeissa. Tutkimusten suora vertaaminen ei ole mahdollista, mutta suuntaa antavasti niitä voi pitää samankaltaisina.

Kohderyhmänä sekä Suomen Luisteluliiton teettämässä tutkimuksessa, että SUEKin tekemässä tutkimuksessa 48 muulle lajiliitolle, oli 16-vuotiaisiin ja sitä vanhemmat urheilijat.

SUEKin tekemän tutkimuksen voi käydä lukemassa SUEK ry:n Internet-sivuilta >>