Nuorten ja neo-senioreiden maailman cup Helsinkiin

Kansainvälinen luisteluliitto ISU on myöntänyt Suomeen nuorten ja neo-senioreiden maailman cupin tulevalle talvelle. Kilpailut pidetään Oulunkylässä 26.-27.tammikuuta 2019.

’Todella hienoa, että saimme kansainväliset kisat järjestettäväksemme. Haluamme toimia luotettavana kilpailujärjestäjänä kansainvälisen luisteluliiton silmissä”, toteaa urheilutoimenjohtaja Janne Hänninen.

Edellisen kerran kansainvälistä huippuvauhtia nähtiin Helsingissä 2017, jolloin kisattiin nuorten (alle 19-v) maailmanmestaruuksista.

Suomalaisessa pikaluistelussa on tapahtunut paljon muutoksia viime talven jälkeen. Vuosikausia maailman huipulla kilpailleiden Mika Poutalan ja Pekka Koskelan lopettamisten lisäksi luisteluliiton hallitus palkkasi päävalmentajaksi yhdysvaltalaisen huippuvalmentajan Peter Muellerin. Harjoittelu on ollut kovaa ja syksyn testien perusteella luistelijat ovet kehittyneet todella paljon.