Koulutusten kautta kansainvälisille kentille

Luisteluliitto järjestää pikaluistelun toimitsija- ja tuomarikoulutuksen kotimaisen kauden avausleirin yhteydessä Seinäjoella 4.-5.11.

Koulutus on tarkoitettu niin seuran kilpailutapahtumia järjestäville henkilöille, kuin toimitsija- ja tuomaritehtävissä jo toimiville tai niihin hakeutuville henkilöille. Koulutus on maksuton, ruokailuista ja mahdollisesta majoituksesta osallistujat vastaavat itse.

-Nuorten MM-kisaprojektin yhteydessä huomasimme, että meillä on innostunut, mutta pieni toimitsijatiimi. Samalla huomattiin, että luistelun perussääntöjen ja ISU:n kilpailujen järjestämisen ohjeiden ymmärtämisestä oli käytännön hyötyä myös muille toimijoille. Siitä syntyi ajatus, että järjestämme yhteisen toimitsija- ja tuomarikoulutuksen, jossa sivutaan myös kilpailujen järjestämistä, toimitsijoiden koordinaattorina nuorten MM-kisoissa toiminut, teknisen valiokunnan jäsen Jenny Ervik kertoo.

Luisteluliiton tekninen valiokunta vastaa marraskuun kauden avausleirin yhteydessä pidettävän koulutuksen sisällöstä. Teknisen valiokunnan tehtäviin kuuluu myös tuomareiden nimeäminen SM-kilpailuihin sekä innokkaiden suomalaistoimijoiden kannustaminen kohti kansainvälisiä tehtäviä. Kansainvälisiin tehtäviin voi edetä, jos toimii aktiivisesti kotimaassa sekä osallistuu ISU:n järjestämiin kansainvälisiin koulutuksiin.

-Meillä on kokeneita kansainvälisen tason starttereita ja Jenny on edennyt hyvin tuomaripuolella. Nyt olisi hyvä paikka tuoda kotimaan tapahtumien kautta lisää uusia kasvoja kasvamaan kohti kansainvälisiä tehtäviä. Tuomarin ja toimitsijoiden tehtävät ovat kiva tapa jatkaa harrastuksen parissa ja apua saa aina kokeneemmilta, teknisen valiokunnan puheenjohtaja Hannu Koivu kertoo.

Tutustu koulutuksen ohjelmaan ja ilmoittaudu mukaan täällä >>

ISU nimeämät suomalaiset tulevan kauden pikaluistelukilpailujen tuomari- ja startteritehtäviin

ajankohta, kisa, paikkakunta – henkilö (tehtävä)
10.-12.11. ISU World Cup Heerenveen, Starter Ladies, Jouko Vesterlund
17.-19.11. ISU World Cup Stavanger, Starter Men, Jyrki Jääskeläinen
25.-26.11. ISU Junior World Cup Inzell, Starter, Kari Hautamäki
19.-21.1.2018 ISU World Cup Erfurt, Assistant Referee Men, Jenny Ervik
17.-18.3.2018 ISU World Cup Final Minsk, Starter Men, Jouko Vesterlund

Tuomarit ja lähettäjät kotimaan SM-kilpailuihin nimetään koulutuksen jälkeen.