Samuli Suomalainen ja Max Kokko Universiadeissa

Universiadit on kansainvälisen opiskelijaurheiluliiton FISUn (Fédération Internationale du Sport Universitaire, International University Sports Federation) alainen monilajinen urheilutapahtuma. Universiadeihin voi osallistua korkea-asteella (yliopistot, ammattikorkeakoulut) opiskeleva tai aikaisintaan kisoja edeltäneen kalenterivuoden aikana valmistunut 17-25 -vuotias urheilija.

Vuoden 2023 talviuniversiadit kisataan Lake Placidin legendaarisissa olympiamaisemissa 12.-22.1.2023. Kilpailuohjelmassa on 12 lajia, joista kahdeksassa nähdään suomalaisedustusta. Mukana on yhteensä reilut 1600 urheilijaa 50 eri maasta.

Suomea Universiadien pikaluistelussa edustavat Max Kokko ja Samuli Suomalainen. Max Kokko kilpailumatkat kisoissa ovat 500 ja 1000 metriä. Samuli Suomalainen starttaa kaikkiaan kolmella matkalla, 500, 1000 ja 1500 metrillä. Samuli Suomalainen toimi myös lipunkantajana kilpailujen avajaisissa.

Suomen joukkue Universiadien pikaluistelussa

Max Kokko,
Samuli Suomalainen,

Janne Hänninen, valmentaja