Ice Skating Tour 2019-2020

Suomen Luisteluliiton jättiluistelukiertue starttaa!

Ice Skating Tour -ohjaajat puhkuvat intoa, kun marraskuun 8. päivä käynnistyvä valtakunnallinen luistelukiertue aloittaa Virtain jäähallissa jatkaen matkaa aina 16. päivä joulukuuta syyskauden päättävään tapahtumaan Muonioon. Joulutauon jälkeen Ice Skating Tour aloittaa Turussa Loppiaisluisteluilla 6.1., kiertäen sen jälkeen kymmeniä paikkakuntia ympäri Suomen, huipennuksena kauden päätös 28.2. Sallassa.

Yhteistyössä Suomen Taitoluisteluliiton kanssa toteutettavaan konseptiin kuuluvat koululaisluistelut sekä koko perheen luisteluillat. Koululaisluisteluissa viiletetään luokka-aste kerrallaan, energisten Tour-ohjaajien tahdissa tunnin ajan. Luisteluillat pidetään nimensä mukaan iltaisin pääsääntöisesti klo 18-20. Ne ovat kaikille avoimia tapahtumia, joissa liikunnan ilosta ja fiiliksestä nautitaan koko perheellä kahden tunnin ajan, mukana on myös ohjelmaa perheen pienimmille.

”Haluamme yhteystyössä kymmenien kuntien, satojen koulujen ja tuhansien eri toimijoiden kanssa ylläpitää ja kehittää luistelukulttuuria jälleen yli 70:llä tapahtumapaikkakunnalla”, kertoo 22:tta vuotta kiertuetta tuottava Suomen Luisteluliiton Tapahtumapäällikkö Lauri Paalasmaa.

Pääkohderyhmänä ovat lapset, nuoret ja lapsiperheet, teemalla: Luistelun iloa ja jääkentille käyttöä. Alkavalla kaudella on mukana myös yksitoista uutta Ice Skating Tour -paikkakuntaa!

”Kutsumme koululaiset, opettajat, pienet lapset ja lasten vanhemmat sekä kaikki luistelusta kiinnostuneet mukaan vauhdikkaaseen luistelutapahtumaan”, innoitsee Kiertuepäällikkö Jesse Saikkonen.

Ice Skating Tourilla yhteistyössä mukana ovat: S-Ryhmä, ABC-liikennemyymälät, Sokos Hotels, Fazer Xylimax, Viking Line, Nordqvist, LähiTapiola ja Lucky Skate!

Lisätietoja ja kiertuepaikkakunnat osoitteessa www.iceskatingtour.fi