Suomen Luisteluliiton kevätliittokokouksessa palkittiin kauden menestyjiä

Huhtikuinen viikonloppu keräsi seurojen edustajat Helsinkiin kaksipäiväiseen tapahtumaan, jossa lauantaina luotiin katsaus luistelun nykytilaan, kartoitettiin ryhmätöinä kehityskohteita ja tehtiin yhdessä suunnitelmia jatkoon. Käsiteltäviä aiheita lauantaina oli mm. huippuluistelu, nuorten maajoukkue, ikäkausi-ikäiset, rullaluistelu, aikuisurheilu sekä harrasteliikunta. Tilaisuuden aiheista ja kehitysasioista kootiin muistio, joka tullaan jakamaan seurojen käyttöön.

Sunnuntaina 15.4. Liittokokous vahvisti vuoden 2017 vuosikertomuksen ja tilinpäätöksen. Kokousta ennen palkittiin pikaluistelukauden Vuoden Valinnat -henkilöt sekä Suomen ennätysten tekijät.

Vuoden valinnat 2018

Vuoden Valinnat 2018
Vuoden luistelija Mika Poutala, HTL
Vuoden valmentaja Kevin Crockett, Mika Poutalan valmentaja
Vuoden poikaluistelija Samuli Suomalainen, HLK
Vuoden tyttöluistelija Laura Kivioja, PoPy
Vuoden tiedottaja Christer Sarlin, YLE
Vuoden uurastaja Kimmo Kivioja, Finnish Speed Skating Women
Vuoden Teko Timo Oinonen, Kuopion Luisteluseura
Vuoden seura (Kalevan malja) HLK
Tornado-malja SU
Vuoden masterluistelija Pentti Kiiskinen
Vuoden maratonluistelija Jarkko Koponen

Suomen ennätykset kaudella 2017-2018
Mika Poutala, HTL 500m 34,17
Samuli Suomalainen, HLK (pojat 19-vuotta) 500m 36,27
Samuli Suomalainen, HLK (pojat 19-vuotta) 1000m 1.09,21

Nuoriso- ja Juniori Cup:ien palkinnot jaetaan Seinäjoen Urheilijoiden järjestämällä valtakunnallisella Honkiniemen leirillä äitienpäiväviikonloppuna 11.-13.5. Cupien osallistujat saavat diplomit, lisäksi Nuoriso Cup:n poikien sarjassa viisi parasta, tyttöjen sarjassa kolme parasta sekä Juniori Cup:n voittaja palkitaan.