Lisenssi

lisenssi-kollaasiKilpailulisenssi on pakollinen kaikissa Luisteluliiton lajien kilpailuissa pikaluistelussa, Short Trackissa, rullaluistelussa sekä Roller Derbyn otteluissa ja turnauksissa. Kilpailuita voivat olla oman seuran ja muiden seurojen järjestämät kilpailut sekä kaikki SM-kilpailut, Roller Derbyssä taas harjoitusottelut, sarjapelit sekä kansainväliset pelit ja turnaukset. Lisäksi rullaluistelussa lisenssi vaaditaan Finnish Inline Cupiin sekä kaikkiin kotimaisiin ja kansainvälisiin rullaluistelun arvokilpailuhin.

Lisenssi on erotettu vakuutuksesta – se on kilpailulupa. Lisenssin voimassaolo edellyttää lisenssilomakkeen huolellista täyttämistä ja lisenssin maksamista verkon kautta. Mikäli maksusuoritusta ei ole tehty, lisenssi ei ole voimassa. Lisenssit maksetaan ostamisen yhteydessä verkkopankkitunnuksella tai maksukortilla, jossa on verkkomaksun mahdollisuus (VISA/Mastercard).

Pika- ja rullaluistelukilpailujen järjestäjille toimitetaan lista lisenssiluistelijoista, joilla on osallistumisoikeus kilpailuihin. Seurat voivat myös pyytää maksutositteen nähtäväksi.

Lisenssin voimassaolo

• Luistelulisenssi 2016-2017 kattaa sekä pikaluistelun että rullaluistelun. Jos sinulla on voimassa oleva luistelulisenssi kaudelle 2016/2017, et tarvitse erikseen rullaluistelulisenssiä kesälle 2017. Lisenssikausi on 1.10.2016-30.9.2017
  • Roller Derbyn lisenssikausi on kalenterivuosi
  • Uuden kauden lisenssit tulee uusia pika- ja rullaluistelussa 30.9. mennessä ja Roller Derbyssä 31.12. mennessä
  • Lisenssi on voimassa ostohetkeä seuraavana kalenteripäivänä klo 00:01 alkaen

Muistathan myös

• Aikuisille ja lapsille on omat lisenssit. Kaikki lisenssin ottamishetkellä 16 vuotta täyttäneet tarvitsevat aikuisten lisenssin
  • Maratonluistelussa luistelulisenssi on pakollinen SM-kisoissa

Siirry ostamaan lisenssi

Pika- ja rullaluistelun lisenssi kaudelle 2016-2017

Roller Derby -lisenssi kaudelle 2017 (kalenterivuosi 1.1.-31.12.2017) >>

Vakuutus

Muista huolehtia vakuutusturvastasi, sillä myös vakuutus on pakollinen lisenssiluistelijoille. Suosittelemme LähiTapiolan urheiluvakuutusta pika- ja rullaluisteluun tai Roller Derbyyn. Nämä vakuutukset voi hankkia Luisteluliiton kautta lisenssin oston yhteydessä. Luisteluliitto tai jäsenseura eivät ota vastuuta vakuutusturvasta, ellei sitä ole otettu liiton kautta.

Huomioithan myös

• Master-luistelijoille – Vakuutuksen yläikäraja on 69 vuotta. 70 vuotta täyttänyt ei voi ottaa vakuutusta.
  • Kotivakuutus ei käy korvaavaksi vakuutukseksi, koska se ei korvaa urheilussa tapahtuvia tapaturmia. Muista, että muiden lajien lisenssi ei välttämättä korvaa luistelussa tapahtunutta tapaturmaa.

Luistelija on itse vastuussa vakuutuksensa voimassaolosta!

LähiTapiolan urheiluvakuutusvaihtoehdot pika- ja rullaluistelussa kaudella 2016-2017

LähiTapiolan urheiluvakuutus 353-3820572-0 (hoitokulut 2851€) – Aikuiset 28€, lapset 6€

• Vakuutus on voimassa Luisteluliiton jäsenseurojen järjestämissä harjoituksissa ja kilpailuissa sekä näihin välittömästi liittyvillä meno- ja paluumatkoilla. Tapaturman hoitokuluina ei korvata fysikaalista hoitoa matkakuluineen. Vakuutus ei ole voimassa ammattiurheilussa. Vakuutus ei jatku vakuutetun osalta tämän täytettyä 70 vuotta.
  • Lapset (alle 16-vuotiaat vakuutuksen ottamishetkellä): Hoitokulut tapaturmaa kohden enintään 2 851 e. Pysyvä haitta, kertakorvaus enintään 55 381 €. Kuolemantapauskorvaus 2 767 €. Vakuutusmaksu henkilötä 6€ vuodessa.
  • Aikuiset (16 vuotta täyttäneet): Kertakorvaus täydestä, pysyvästä haitasta enintään 9 223 €. Hoitokulut tapaturmaa kohden enintään 2851€. Vakuutusmaksu henkilötä 28€ vuodessa

LähiTapiolan urheiluvakuutus 353-4491903-U (hoitokulut 8500€) – Aikuiset 55€, lapset 12€

• Lapset (alle 16-vuotiaat vakuutuksen ottamishetkellä): Hoitokulut tapaturmaa kohden enintään 8888 €. Pysyvä haitta, kertakorvaus enintään 53 330€. Kuolemantapauskorvaus 2615 €. Vakuutusmaksu henkilötä 12€ vuodessa.
  • Aikuiset (16 vuotta täyttäneet): Hoitokulut tapaturmaa kohden enintään 8500 €. Kertakorvaus täydestä, pysyvästä haitasta enintään 51 000 €. Kuolemantapauskorvaus 2500 €. Vakuutusmaksu henkilötä 55€ vuodessa.

LähiTapiolan urheiluvakuutus aikuisille 353-4492827-M (hoitokulut 8888€ ja fysikaalinen hoito)

• (16 vuotta täyttäneet): Vakuutus on voimassa Luisteluliiton jäsenseurojen järjestämissä harjoituksissa ja kilpailuissa sekä näihin välittömästi liittyvillä meno- ja paluumatkoilla.
  • Hoitokulut tapaturmaa kohden enintään 8888 €. Kertakorvaus täydestä, pysyvästä haitasta enintään 53 330 €. Kuolemantapauskorvaus 2615 €. Vakuutusmaksu henkilötä 75€ vuodessa.
  • Lisäksi vakuutus korvaa lääkärin tapaturmavamman hoitoon määräämän fysikaalisen hoidon enintään 10 kerralta tapaturmaa kohden sekä tähän välittömästi liittyvät meno- ja paluumatkat.

LähiTapiolan urheiluvakuutusvaihtoehdot Roller Derbyssä kaudella 2016 ja 2017

Tapaturmavakuutus seuraavalle ryhmälle: Suomen Luisteluliitto Ry:n ja sen jäsenseurojen Roller Derby -ryhmään kuuluvat Suomessa vakinaisesti asuvat yli 16-vuotiaat jäsenet.

Urheiluluokka U3 (sopimusnro: 353-4640185-4)

• Vakuutus on voimassa urheilutoiminnassa, kilpailuissa jaharjoituksissa sekä näihin välittömästi liittyvien matkojen aikana. Vakuutuksesta ei korvata fysikaalista hoitoa.
  • Vakuutus ei ole voimassa ammattiurheilussa. Vakuutus ei jatku yksittäisen vakuutetun osalta hänen täytettyään 70 vuotta. Vakuutettava urheilulaji: roller derby.
  • Vakuutus on voimassa Suomen Luisteluliitto Ry:n ja sen jäsenseurojen järjestämissä kilpailuissa ja harjoituksissa sekä näihin välittömästi liittyvillä matkoilla.
  • Vakuutus on voimassa kaikkialla maailmassa, ulkomailla yhtäjaksoisesti korkeintaan kuuden(6) kuukauden ajan matkan alkamisesta.

Hoitokulut tapaturmaa kohden enintään 8.500 e
Hoitokulujen omavastuu 85 e
Pysyvä haitta, kertakorvaus enintään 51.000 e
Kuolemantapauskorvaus 2.500 e

Urheiluluokka U3F (sopimusnro: 353-4682093-0)

• Vakuutus on voimassa yli 16-vuotiaalla urheilutoiminnassa, kilpailuissa ja harjoituksissa sekä näihin välittömästi liittyvien matkojen aikana. Vakuutukseen sisältyy lääkärin määräämää fysikaalista hoitoa korkeintaan 10 hoitokertaa tapaturmaa kohti.

Hoitokulut tapaturmaa kohden enintään 8.500 e
Hoitokulujen omavastuu 85 e
Pysyvä haitta, kertakorvaus enintään 51.000 e
Kuolemantapauskorvaus 2.500 e

Vahingon sattuessa

Tee vahinkoilmoitus osoitteessa http://www.lahitapiola.fi/yritys. Voit ilmoittaa vahingosta myös puhelimitse numerossa 010-195104.

Säilytä kaikki vahinkoon liittyvät tositteet vuoden ajan. Tarvittavat liitteet tarkentuvat, kun vahinkoilmoitus on tehty korvauspalveluun.

Kela-korvaus
Hae sairasvakuutuslain mukaiset korvaukset Kelasta ennen korvauksien hakemista LähiTapiolasta. Korvaus Kelasta on haettava myös sairaankuljetusten osalta (esim. matkat tutkimuksiin ja hoitoihin omalla autolla tai taksilla).

Lisätietoa
Tarkempaa tietoa korvauksen hakemisesta löytyy osoitteesta www.lahitapiola.fi/yritys -> Ilmoita vahingosta -> Toimintaohjeet