Lisenssi

Kilpailulisenssi on pakollinen kaikissa Luisteluliiton lajien kilpailuissa, otteluissa ja turnauksissa. Kilpailuita voivat olla oman seuran ja muiden seurojen järjestämät kilpailut sekä kaikki SM-kilpailut, roller derbyssä harjoitusottelut, sarjapelit sekä kansainväliset pelit ja turnaukset. Yksittäistä näytösottelua varten ei tarvitse lunastaa lisenssiä, mikäli näytösottelu järjestetään lajipromootiona, eikä tilastoitavana otteluna.

Lisenssi on erotettu vakuutuksesta – se on kilpailulupa. Lisenssin voimassaolo edellyttää lisenssilomakkeen huolellista täyttämistä ja lisenssin maksamista verkon kautta. Mikäli maksusuoritusta ei ole tehty, lisenssi ei ole voimassa. Lisenssit maksetaan ostamisen yhteydessä verkkopankkitunnuksella tai maksukortilla, jossa on verkkomaksun mahdollisuus (VISA/Mastercard).

roller derby otteluiden ja turnausten järjestäjille toimitetaan lista lisenssiluistelijoista, joilla on osallistumisoikeus otteluihin. Seurat voivat myös pyytää maksutositteen nähtäväksi.

Roller derbyn lisenssikausi on 1.9.-31.8.

Lisäohjeet vahingon sattuessa >>

Siirry ostamaan lisenssi

Kirjaudu Suomisportiin ostamaan lisenssi ja vakuutus >>

Palvelun käyttöönotto on helppoa ja samasta paikasta pystyy operoimaan niin harrastajat, kuin seuratoimijat. Ohjeita palvelun käyttöön löytyy Suomisportin tietopankista >>

Suomisportin asiakaspalveluun saa yhteyden Suomisport.fi -sivulla olevassa chatissa sekä sähköpostitse suomisport(a)olympiakomitea.fi

Lisenssin hinta

Aikuiset (16v. ja vanhemmat) 27€
Lapset (15v. ja nuoremmat) 16€

Lisenssin voimassaolo

• Lisenssikausi on 1.9.2023-31.8.2024
  • Lisenssi on voimassa ostohetkeä seuraavana kalenteripäivänä klo 00:01 alkaen

Vakuutus

Muista huolehtia vakuutusturvastasi, sillä myös vakuutus on pakollinen lisenssiluistelijoille. Suosittelemme LähiTapiolan urheiluvakuutusta pika- ja rullaluisteluun sekä roller derbyyn. Nämä vakuutukset voi hankkia Luisteluliiton kautta lisenssin oston yhteydessä. Luisteluliitto tai jäsenseura eivät ota vastuuta vakuutusturvasta, ellei sitä ole otettu liiton kautta.

Huom! Kotivakuutus ei käy korvaavaksi vakuutukseksi, koska se ei korvaa urheilussa tai kilpailuissa tapahtuvia tapaturmia. Muista, että muiden lajien lisenssi ei välttämättä korvaa luistelussa tai roller derbyssä tapahtunutta tapaturmaa.

Luistelija on itse vastuussa vakuutuksensa voimassaolosta!

Lisenssi- ja jäsenrekisterin tietosuojaseloste >>

Kauden 2023-2024 vakuutusehdot

Tapaturmavakuutus seuraavalle ryhmälle: Suomen Luisteluliitto Ry:n ja sen jäsenseurojen roller derby -ryhmään kuuluvat Suomessa vakinaisesti asuvat yli 16-vuotiaat jäsenet.

Urheiluluokka U3 (sopimusnro: 353-4640185-4)

Aikuiset 83€ – ostohetkellä 16-vuotias, tai vanhempi.

Vakuutuksesta ei korvata fysikaalista hoitoa.
Vakuutus ei ole voimassa ammattiurheilussa.
Vakuutus ei jatku yksittäisen vakuutetun osalta hänen täytettyään 70 vuotta.
Vakuutettava urheilulaji: roller derby.

Vakuutus on voimassa Suomen Luisteluliitto Ry:n ja sen jäsenseurojen järjestämissä kilpailuissa ja harjoituksissa sekä näihin välittömästi liittyvillä matkoilla.
Vakuutus on voimassa kaikkialla maailmassa, ulkomailla yhtäjaksoisesti korkeintaan kuuden(6) kuukauden ajan matkan alkamisesta.

Hoitokulut tapaturmaa kohden enintään 9 453 €
Hoitokulujen omavastuu 84€
Pysyvä haitta, kertakorvaus enintään 56 705€
Kuolemantapauskorvaus 2 781 €

Vakuutusehdot >>

Urheiluluokka U3F (sopimusnro: 353-4682093-0)

Aikuiset 193€ – ostohetkellä 16-vuotias, tai vanhempi.

Vakuutus on voimassa urheilutoiminnassa, kilpailuissa ja harjoituksissa sekä näihin välittömästi liittyvien matkojen aikana. Vakuutuksesta korvataan lääkärin määräämää fysikaalista hoitoa korkeintaan 10 hoitokertaa tapaturmaa kohti.
Vakuutus ei ole voimassa ammattiurheilussa.
Vakuutus ei jatku yksittäisen vakuutetun osalta hänen täytettyään 70 vuotta.
Vakuutettava urheilulaji: roller derby.

Vakuutus on voimassa kaikkialla maailmassa, ulkomailla yhtäjaksoisesti korkeintaan kuuden (6) kuukauden ajan matkan alkamisesta.

Hoitokulut tapaturmaa kohden enintään 9 453 €
Hoitokulujen omavastuu 84 €
Pysyvä haitta, kertakorvaus enintään 56 705 €
Kuolemantapauskorvaus 2 781 €

Vakuutusehdot >>

Vahingon sattuessa

Tee vahinkoilmoitus osoitteessa http://www.lahitapiola.fi/yritys. Voit ilmoittaa vahingosta myös puhelimitse numerossa 09 453 9600.

Säilytä kaikki vahinkoon liittyvät tositteet vuoden ajan. Tarvittavat liitteet tarkentuvat, kun vahinkoilmoitus on tehty korvauspalveluun.

LähiTapiolan Luisteluliitolle toimittaman lausunnon mukaan omavastuu on tapaturmakohtainen eli se peritään vain kerran eli ensimmäisenä maksetuista hoitokuluista. Omavastuu peritään vain kerran, vaikka tapaturmassa syntyy useita vammoja eri kehon osiin.

Kela-korvaus
Hae sairasvakuutuslain mukaiset korvaukset Kelasta ennen korvauksien hakemista LähiTapiolasta. Korvaus Kelasta on haettava myös sairaankuljetusten osalta (esim. matkat tutkimuksiin ja hoitoihin omalla autolla tai taksilla).

Lisätietoa
Tarkempaa tietoa korvauksen hakemisesta löytyy osoitteesta www.lahitapiola.fi/yritys -> Ilmoita vahingosta -> Toimintaohjeet