Maajoukkue

Luisteluliitolla on pikaluistelun valmennusryhmiä, joiden tavoiteena on kansainvälinen kisamenestys. Luisteluliitto tarjoaa valmennusryhmiin valituille aikuisurheilijoille valmennus- ja taloudellista tukea sekä nuorille kehittyville urheilijoille mahdollisuuden harjoitella ikäluokan parhaiden kanssa ja kilpailla kansainvälisissä kilpailuissa.

Huippuluisteluvaliokunta on valinnut maajoukkueluistelijat pikaluistelukaudelle 2019-2020. Aiemmista vuosista poiketen ei erikseen nimetä A-, B- tai nuorten maajoukkuetta, vaan 2019-2020 kaudelle on muodostettu yksi yhteinen maajoukkue.

Maajoukkue harjoittelee muutamaa poikkeusta lukuunottamatta Helsingin ja Seinäjoen harjoituskeskuksissa. Muualla kuin Helsigissä tai Seinäjoella asuvat urheilijat vierailevat jaksoittain harjoittelemassa jommassa kummassa maajoukkuevalmennuksen johdolla. Päävalmentaja Peter Mueller sekä nuorten olympiavalmentaja Markus Puolakka ovat mukana säännöllisesti myös Seinäjoen valmennuskeskuksessa.

Maajoukkue

Laura Kivioja, PoPy
Anni Käsnänen, HLK
Emil Ervik, HLK
Antero Eskola, HLK
Jaakko Hautamäki, SU
Kalle Kinnala, TuUL
Eetu Käsnänen, HLK
Juuso Lehtonen, SU
Miro Puolakka, HLK
Samuli Suomalainen, HLK
Tuukka Suomalainen, HLK

Harri Levo, OuTa (Harjoittelee erillään maajoukkueesta Pohjois-Amerikassa)

Kansainvälisten kisojen valintakriteerit ja tulosrajat

Kausi 2019-2020

Valintaperiaatteet julkaistaan lähempänä kilpailukautta.

Kausi 2018-2019
Valintaperiaatteet >>