Lisenssi

Kilpailulisenssi on pakollinen kaikissa Luisteluliiton lajien kilpailuissa pikaluistelussa, Short Trackissa, rullaluistelussa sekä Roller Derbyn otteluissa ja turnauksissa. Kilpailuita voivat olla oman seuran ja muiden seurojen järjestämät kilpailut sekä kaikki SM-kilpailut, Roller Derbyssä taas harjoitusottelut, sarjapelit sekä kansainväliset pelit ja turnaukset. Lisäksi rullaluistelussa lisenssi vaaditaan Finnish Inline Cupiin sekä kaikkiin kotimaisiin ja kansainvälisiin rullaluistelun arvokilpailuihin.

Lisenssi on erotettu vakuutuksesta – se on kilpailulupa. Lisenssin voimassaolo edellyttää lisenssilomakkeen huolellista täyttämistä ja lisenssin maksamista verkon kautta. Mikäli maksusuoritusta ei ole tehty, lisenssi ei ole voimassa. Lisenssit maksetaan ostamisen yhteydessä verkkopankkitunnuksella tai maksukortilla, jossa on verkkomaksun mahdollisuus (VISA/Mastercard).

Pika- ja rullaluistelukilpailujen järjestäjille toimitetaan lista lisenssiluistelijoista, joilla on osallistumisoikeus kilpailuihin. Seurat voivat myös pyytää maksutositteen nähtäväksi.

Lisäohjeet vahingon sattuessa >>

Siirry ostamaan lisenssi

Pika- ja rullaluistelun lisenssi kaudelle 2019-2020 >>

Palvelun uuden käyttäjän pikaohje:

• Valitse oma seura seuravalintasivulta
  • Valitse ”Rekisteröiminen” seuran Hoika-palveluun ja kirjaudu sisään TAI kirjaudu suoraan sisään jos sinulla on jo tunnukset
  • Siirry ostamaan lisenssi ja lisenssivakuutus etusivun vasemmasta laidasta löytyvästä linkistä ”Lisenssien osto”

Lisenssin voimassaolo

• Luistelulisenssi 2019-2020 kattaa sekä pikaluistelun että rullaluistelun. Jos sinulla on voimassa oleva luistelulisenssi kaudelle 2019-2020, et tarvitse erikseen rullaluistelulisenssiä kesälle 2020. Lisenssikausi on 1.10.2019-30.9.2020
  • Uuden kauden lisenssit tulee uusia pika- ja rullaluistelussa 30.9. mennessä
  • Lisenssi on voimassa ostohetkeä seuraavana kalenteripäivänä klo 00:01 alkaen

Muistathan myös

• Pika- ja rullaluistelussa aikuisille ja lapsille on omat lisenssit. Kaikki lisenssin ottamishetkellä 16 vuotta täyttäneet tarvitsevat aikuisten lisenssin
  • Maratonluistelussa luistelulisenssi on pakollinen SM-kisoissa
  • Pikaluistelun lisenssivakuutus ei kata roller derby otteluita.

Lisenssi- ja jäsenrekisterin tietosuojaseloste >>

Vakuutus

Muista huolehtia vakuutusturvastasi, sillä myös vakuutus on pakollinen lisenssiluistelijoille. Suosittelemme LähiTapiolan urheiluvakuutusta pika- ja rullaluisteluun sekä Roller Derbyyn. Nämä vakuutukset voi hankkia Luisteluliiton kautta lisenssin oston yhteydessä. Luisteluliitto tai jäsenseura eivät ota vastuuta vakuutusturvasta, ellei sitä ole otettu liiton kautta.

Huomioithan myös

• Master-luistelijoille – Vakuutuksen yläikäraja on 69 vuotta. 70 vuotta täyttänyt ei voi ottaa vakuutusta.
  • Kotivakuutus ei käy korvaavaksi vakuutukseksi, koska se ei korvaa urheilussa tai kilpailuissa tapahtuvia tapaturmia. Muista, että muiden lajien lisenssi ei välttämättä korvaa luistelussa tai Roller Derbyssä tapahtunutta tapaturmaa.

Luistelija on itse vastuussa vakuutuksensa voimassaolosta!

LähiTapiolan urheiluvakuutusvaihtoehdot pika- ja rullaluistelussa kaudella 2019-2020

LähiTapiolan urheiluvakuutus (U1) 353-3820572-0

Lapset 6€ / vuosi – ostohetkellä 15-vuotias, tai nuorempi.

Vakuutus on voimassa alle 16-vuotiaalla urheilutoiminnassa, kilpailuissa ja harjoituksissa sekä näihin välittömästi liittyvien matkojen aikana. Vakuutuksesta ei korvata fysikaalista hoitoa. Vakuutus ei ole voimassa ammattiurheilussa.

• Hoitokulut tapaturmaa kohden enintään 2 937 €
  • Pysyvä haitta, kertakorvaus enintään 57 062 €
  • Kuolemantapakorvaus 2 852 €

Aikuiset 31€ / vuosi – ostohetkellä 16-vuotias, tai vanhempi.

Vakuutus on voimassa yli 16-vuotiaalla urheilutoiminnassa, kilpailuissa ja harjoituksissa sekä näihin välittömästi liittyvien matkojen aikana. Vakuutuksesta ei korvata fysikaalista hoitoa. Vakuutus ei ole voimassa ammattiurheilussa. Vakuutus ei jatku yksittäisen vakuutetun osalta hänen täytettyään 70 vuotta.

• Hoitokulut tapaturmaa kohden enintään 2 937 €
  • Pysyvä haitta, kertakorvaus enintään 9 503 €

Vakuutus on voimassa Suomen Luisteluliitto ry:n ja sen jäsenseurojen järjestämissä kilpailuissa ja harjoituksissa sekä näihin välittömästi liittyvillä matkoilla.
Vakuutuksesta ei korvata fysikaalista hoitoa eikä tähän välittömästi liittyviä meno- ja paluumatkoja.
Vakuutus on voimassa kaikkialla maailmassa, ulkomailla yhtäjaksoisesti korkeintaan kuuden (6) kuukauden ajan matkan alkamisesta.

LähiTapiolan urheiluvakuutus (U1) 353-4491903-U

Lapset 13€ / vuosi – ostohetkellä 15-vuotias, tai nuorempi.

• Hoitokulut tapaturmaa kohden enintään 9 158 €
  • Pysyvä haitta, kertakorvaus enintään 54 950 €
  • Kuolemantapakorvaus 2 694 €

Aikuiset 58€ / vuosi – ostohetkellä 16-vuotias, tai vanhempi.

• Hoitokulut tapaturmaa kohden enintään 8 759 €
  • Pysyvä haitta, kertakorvaus enintään 52 549 €
  • Kuolemantapakorvaus 2 577 €

LähiTapiolan urheiluvakuutus aikuisille (U1F) 353-4492827-M

Aikuiset 79€ / vuosi – ostohetkellä 16-vuotias, tai vanhempi.

Vakuutus on voimassa yli 16-vuotiaalla urheilutoiminnassa, kilpailuissa ja harjoituksissa sekä näihin välittömästi liittyvien matkojen aikana. Vakuutuksesta korvataan lääkärin määräämää fysikaalista hoitoa korkeintaan 10 hoitokertaa tapaturmaa kohti. Vakuutus ei ole voimassa ammattiurheilussa. Vakuutus ei jatku yksittäisen vakuutetun osalta hänen täytettyään 70 vuotta.

• Hoitokulut tapaturmaa kohden enintään 9 158 €
  • Pysyvä haitta, kertakorvaus enintään 54 950 €
  • Kuolemantapakorvaus 2 964 €

Vahingon sattuessa

Tee vahinkoilmoitus osoitteessa http://www.lahitapiola.fi/yritys. Voit ilmoittaa vahingosta myös puhelimitse numerossa 010-195104.

Säilytä kaikki vahinkoon liittyvät tositteet vuoden ajan. Tarvittavat liitteet tarkentuvat, kun vahinkoilmoitus on tehty korvauspalveluun.

Kela-korvaus
Hae sairasvakuutuslain mukaiset korvaukset Kelasta ennen korvauksien hakemista LähiTapiolasta. Korvaus Kelasta on haettava myös sairaankuljetusten osalta (esim. matkat tutkimuksiin ja hoitoihin omalla autolla tai taksilla).

Lisätietoa
Tarkempaa tietoa korvauksen hakemisesta löytyy osoitteesta www.lahitapiola.fi/yritys -> Ilmoita vahingosta -> Toimintaohjeet