Lisenssi

Kilpailulisenssi on pakollinen kaikissa Luisteluliiton lajien kilpailuissa pikaluistelussa, Short Trackissa, rullaluistelussa sekä Roller Derbyn otteluissa ja turnauksissa. Kilpailuita voivat olla oman seuran ja muiden seurojen järjestämät kilpailut sekä kaikki SM-kilpailut, Roller Derbyssä taas harjoitusottelut, sarjapelit sekä kansainväliset pelit ja turnaukset. Lisäksi rullaluistelussa lisenssi vaaditaan Finnish Inline Cupiin sekä kaikkiin kotimaisiin ja kansainvälisiin rullaluistelun arvokilpailuihin.

Lisenssi on erotettu vakuutuksesta – se on kilpailulupa. Lisenssin voimassaolo edellyttää lisenssilomakkeen huolellista täyttämistä ja lisenssin maksamista verkon kautta. Mikäli maksusuoritusta ei ole tehty, lisenssi ei ole voimassa. Lisenssit maksetaan ostamisen yhteydessä verkkopankkitunnuksella tai maksukortilla, jossa on verkkomaksun mahdollisuus (VISA/Mastercard).

Pika- ja rullaluistelukilpailujen järjestäjille toimitetaan lista lisenssiluistelijoista, joilla on osallistumisoikeus kilpailuihin. Seurat voivat myös pyytää maksutositteen nähtäväksi. Vahingon sattuessa >>

Siirry ostamaan lisenssi

Pika- ja rullaluistelun lisenssi kaudelle 2018-2019 >>

Palvelun uuden käyttäjän pikaohje:

• Valitse oma seura seuravalintasivulta
  • Valitse ”Rekisteröiminen” seuran Hoika-palveluun ja kirjaudu sisään TAI kirjaudu suoraan sisään jos sinulla on jo tunnukset
  • Siirry ostamaan lisenssi ja lisenssivakuutus etusivun vasemmasta laidasta löytyvästä linkistä ”Lisenssien osto”

Lisenssin voimassaolo

• Luistelulisenssi 2018-2019 kattaa sekä pikaluistelun että rullaluistelun. Jos sinulla on voimassa oleva luistelulisenssi kaudelle 2017/2018, et tarvitse erikseen rullaluistelulisenssiä kesälle 2018. Lisenssikausi on 1.10.2018-30.9.2019
  • Uuden kauden lisenssit tulee uusia pika- ja rullaluistelussa 30.9. mennessä
  • Roller Derbyn lisenssikausi on  1.9.2018-31.8.2019
  • Lisenssi on voimassa ostohetkeä seuraavana kalenteripäivänä klo 00:01 alkaen

Muistathan myös

• Pika- ja rullaluistelussa aikuisille ja lapsille on omat lisenssit. Kaikki lisenssin ottamishetkellä 16 vuotta täyttäneet tarvitsevat aikuisten lisenssin
  • Maratonluistelussa luistelulisenssi on pakollinen SM-kisoissa
  • Pikaluistelun lisenssivakuutus ei kata roller derby otteluita.

Lisenssi- ja jäsenrekisterin tietosuojaseloste >>

Vakuutus

Muista huolehtia vakuutusturvastasi, sillä myös vakuutus on pakollinen lisenssiluistelijoille. Suosittelemme LähiTapiolan urheiluvakuutusta pika- ja rullaluisteluun sekä Roller Derbyyn. Nämä vakuutukset voi hankkia Luisteluliiton kautta lisenssin oston yhteydessä. Luisteluliitto tai jäsenseura eivät ota vastuuta vakuutusturvasta, ellei sitä ole otettu liiton kautta.

Huomioithan myös

• Master-luistelijoille – Vakuutuksen yläikäraja on 69 vuotta. 70 vuotta täyttänyt ei voi ottaa vakuutusta.
  • Kotivakuutus ei käy korvaavaksi vakuutukseksi, koska se ei korvaa urheilussa tai kilpailuissa tapahtuvia tapaturmia. Muista, että muiden lajien lisenssi ei välttämättä korvaa luistelussa tai Roller Derbyssä tapahtunutta tapaturmaa.

Luistelija on itse vastuussa vakuutuksensa voimassaolosta!

LähiTapiolan urheiluvakuutusvaihtoehdot pika- ja rullaluistelussa kaudella 2018-2019

LähiTapiolan urheiluvakuutus (U1) 353-3820572-0 (hoitokulut 2 933€) – Aikuiset 31€, lapset 6€

• Vakuutus on voimassa Luisteluliiton jäsenseurojen järjestämissä harjoituksissa ja kilpailuissa sekä näihin välittömästi liittyvillä meno- ja paluumatkoilla. Tapaturman hoitokuluina ei korvata fysikaalista hoitoa matkakuluineen. Vakuutus ei ole voimassa ammattiurheilussa. Vakuutus ei jatku vakuutetun osalta tämän täytettyä 70 vuotta.
  • Lapset (alle 16-vuotiaat vakuutuksen ottamishetkellä): Hoitokulut tapaturmaa kohden enintään 2 993€. Pysyvä haitta, kertakorvaus enintään 56 980 €. Kuolemantapauskorvaus 2 848 €. Vakuutusmaksu henkilötä 6€ vuodessa.
  • Aikuiset (16 vuotta täyttäneet): Kertakorvaus täydestä, pysyvästä haitasta enintään 9 489€. Hoitokulut tapaturmaa kohden enintään 2 933€. Vakuutusmaksu henkilötä 31€ vuodessa

LähiTapiolan urheiluvakuutus (U1) 353-4491903-U (hoitokulut 8746€/aikuiset, 9145€/lapset) – Aikuiset 58€, lapset 13€

• Lapset (alle 16-vuotiaat vakuutuksen ottamishetkellä): Hoitokulut tapaturmaa kohden enintään 9 145 €. Pysyvä haitta, kertakorvaus enintään 54 871€. Kuolemantapauskorvaus 2 690 €. Vakuutusmaksu henkilötä 13€ vuodessa.
  • Aikuiset (16 vuotta täyttäneet): Hoitokulut tapaturmaa kohden enintään 8 764 €. Kertakorvaus täydestä, pysyvästä haitasta enintään 52 473 €. Kuolemantapauskorvaus 2 573 €. Vakuutusmaksu henkilöltä 58€ vuodessa.

LähiTapiolan urheiluvakuutus aikuisille (U1F) 353-4492827-M (hoitokulut 9145€ ja fysikaalinen hoito) – Aikuiset 79€

• (16 vuotta täyttäneet): Vakuutus on voimassa Luisteluliiton jäsenseurojen järjestämissä harjoituksissa ja kilpailuissa sekä näihin välittömästi liittyvillä meno- ja paluumatkoilla.
  • Hoitokulut tapaturmaa kohden enintään 9 145€. Kertakorvaus täydestä, pysyvästä haitasta enintään 54 871€. Kuolemantapauskorvaus 2 690€. Vakuutusmaksu henkilötä 79€ vuodessa.
  • Lisäksi vakuutus korvaa lääkärin tapaturmavamman hoitoon määräämän fysikaalisen hoidon enintään 10 kerralta tapaturmaa kohden sekä tähän välittömästi liittyvät meno- ja paluumatkat.

Vahingon sattuessa

Tee vahinkoilmoitus osoitteessa http://www.lahitapiola.fi/yritys. Voit ilmoittaa vahingosta myös puhelimitse numerossa 010-195104.

Säilytä kaikki vahinkoon liittyvät tositteet vuoden ajan. Tarvittavat liitteet tarkentuvat, kun vahinkoilmoitus on tehty korvauspalveluun.

Kela-korvaus
Hae sairasvakuutuslain mukaiset korvaukset Kelasta ennen korvauksien hakemista LähiTapiolasta. Korvaus Kelasta on haettava myös sairaankuljetusten osalta (esim. matkat tutkimuksiin ja hoitoihin omalla autolla tai taksilla).

Lisätietoa
Tarkempaa tietoa korvauksen hakemisesta löytyy osoitteesta www.lahitapiola.fi/yritys -> Ilmoita vahingosta -> Toimintaohjeet