Lisenssi

Kilpailulisenssi on pakollinen kaikissa Luisteluliiton lajien kilpailuissa pikaluistelussa, short trackissa, rullaluistelussa sekä roller derbyn otteluissa ja turnauksissa. Kilpailuita voivat olla oman seuran ja muiden seurojen järjestämät kilpailut sekä kaikki SM-kilpailut, roller derbyssä taas harjoitusottelut, sarjapelit sekä kansainväliset pelit ja turnaukset. Lisäksi rullaluistelussa lisenssi vaaditaan Finnish Inline Cupiin sekä kaikkiin kotimaisiin ja kansainvälisiin rullaluistelun arvokilpailuihin.

Lisenssi on erotettu vakuutuksesta – se on kilpailulupa. Lisenssin voimassaolo edellyttää lisenssilomakkeen huolellista täyttämistä ja lisenssin maksamista verkon kautta. Mikäli maksusuoritusta ei ole tehty, lisenssi ei ole voimassa. Lisenssit maksetaan ostamisen yhteydessä verkkopankkitunnuksella tai maksukortilla, jossa on verkkomaksun mahdollisuus (VISA/Mastercard).

Pika- ja rullaluistelukilpailujen järjestäjille toimitetaan lista lisenssiluistelijoista, joilla on osallistumisoikeus kilpailuihin. Seurat voivat myös pyytää maksutositteen nähtäväksi.

Lisäohjeet vahingon sattuessa >>

Siirry ostamaan lisenssi

Kirjaudu Suomisportiin ostamaan lisenssi ja vakuutus >>

Palvelun käyttöönotto on helppoa ja samasta paikasta pystyy operoimaan niin harrastajat, kuin seuratoimijat. Ohjeita palvelun käyttöön löytyy Suomisportin tietopankista >>

Suomisportin asiakaspalveluun saa yhteyden Suomisport.fi -sivulla olevassa chatissa sekä sähköpostitse suomisport(a)olympiakomitea.fi

Lisenssin hinta

Aikuiset (16v. ja vanhemmat) 27€
Lapset (15v. ja nuoremmat) 16€

Lisenssin voimassaolo

• Luistelulisenssi 2023-2024 kattaa sekä pikaluistelun että rullaluistelun. Jos sinulla on voimassa oleva luistelulisenssi kaudelle 2023-2024, et tarvitse erikseen rullaluistelulisenssiä kesälle 2024. Lisenssikausi on 1.9.2023-31.8.2024
  • Lisenssi on voimassa ostohetkeä seuraavana kalenteripäivänä klo 00:01 alkaen

Muistathan myös

• Pika- ja rullaluistelussa aikuisille ja lapsille on omat lisenssit. Kaikki lisenssin ottamishetkellä 16 vuotta täyttäneet tarvitsevat aikuisten lisenssin
  • Maratonluistelussa luistelulisenssi on pakollinen SM-kisoissa
  • Pikaluistelun lisenssivakuutus ei kata roller derby otteluita.

Lisenssi- ja jäsenrekisterin tietosuojaseloste >>

Vakuutus

Muista huolehtia vakuutusturvastasi. Suosittelemme LähiTapiolan urheiluvakuutusta pika- ja rullaluisteluun sekä Roller Derbyyn. Nämä vakuutukset voi hankkia Luisteluliiton kautta lisenssin oston yhteydessä. Luisteluliitto tai jäsenseura eivät ota vastuuta vakuutusturvasta, ellei sitä ole otettu liiton kautta.

Huomioithan myös

• Master-luistelijoille – Vakuutuksen yläikäraja on 69 vuotta. 70 vuotta täyttänyt ei voi ottaa vakuutusta.
  • Kotivakuutus ei käy korvaavaksi vakuutukseksi, koska se ei korvaa urheilussa tai kilpailuissa tapahtuvia tapaturmia. Muista, että muiden lajien lisenssi ei välttämättä korvaa luistelussa tai roller derbyssä tapahtunutta tapaturmaa.

Luistelija on itse vastuussa vakuutuksensa voimassaolosta!

LähiTapiolan urheiluvakuutusvaihtoehdot pikaluistelussa ja rullaluistelussa kaudella 2023-2024

LähiTapiolan urheiluvakuutus (U1) 353-3820572-0

Lapset 7€ / vuosi – ostohetkellä 15-vuotias, tai nuorempi.

Vakuutus on voimassa alle 16-vuotiaalla urheilutoiminnassa, kilpailuissa ja harjoituksissa sekä näihin välittömästi liittyvien matkojen aikana. Vakuutuksesta ei korvata fysikaalista hoitoa. Vakuutus ei ole voimassa ammattiurheilussa.

• Hoitokulut tapaturmaa kohden enintään 3 169 €
  • Pysyvä haitta, kertakorvaus enintään 61 574 €
  • Kuolemantapakorvaus 3 077 €

Aikuiset 33€ / vuosi – ostohetkellä 16-vuotias, tai vanhempi.

Vakuutus on voimassa yli 16-vuotiaalla urheilutoiminnassa, kilpailuissa ja harjoituksissa sekä näihin välittömästi liittyvien matkojen aikana. Vakuutuksesta ei korvata fysikaalista hoitoa. Vakuutus ei ole voimassa ammattiurheilussa. Vakuutus ei jatku yksittäisen vakuutetun osalta hänen täytettyään 70 vuotta.

• Hoitokulut tapaturmaa kohden enintään 3 169 €
  • Pysyvä haitta, kertakorvaus enintään 10 255 €

Vakuutus on voimassa Suomen Luisteluliitto ry:n ja sen jäsenseurojen järjestämissä kilpailuissa ja harjoituksissa sekä näihin välittömästi liittyvillä matkoilla.
Vakuutuksesta ei korvata fysikaalista hoitoa eikä tähän välittömästi liittyviä meno- ja paluumatkoja.
Vakuutus on voimassa kaikkialla maailmassa, ulkomailla yhtäjaksoisesti korkeintaan kuuden (6) kuukauden ajan matkan alkamisesta.

LähiTapiolan urheiluvakuutus (U1) 353-4491903-U

Lapset 14€ / vuosi – ostohetkellä 15-vuotias, tai nuorempi.

• Hoitokulut tapaturmaa kohden enintään 9 882 €
  • Pysyvä haitta, kertakorvaus enintään 59 296 €
  • Kuolemantapakorvaus 2 907 €

Aikuiset 62€ / vuosi – ostohetkellä 16-vuotias, tai vanhempi.

• Hoitokulut tapaturmaa kohden enintään 9 453 €
  • Pysyvä haitta, kertakorvaus enintään 56 705 €
  • Kuolemantapakorvaus 2 781 €

LähiTapiolan urheiluvakuutus aikuisille (U1F) 353-4492827-M

Aikuiset 85€ / vuosi – ostohetkellä 16-vuotias, tai vanhempi.

Vakuutus on voimassa yli 16-vuotiaalla urheilutoiminnassa, kilpailuissa ja harjoituksissa sekä näihin välittömästi liittyvien matkojen aikana. Vakuutuksesta korvataan lääkärin määräämää fysikaalista hoitoa korkeintaan 10 hoitokertaa tapaturmaa kohti. Vakuutus ei ole voimassa ammattiurheilussa. Vakuutus ei jatku yksittäisen vakuutetun osalta hänen täytettyään 70 vuotta.

• Hoitokulut tapaturmaa kohden enintään 9 882 €
  • Pysyvä haitta, kertakorvaus enintään 59 296 €
  • Kuolemantapakorvaus 2 907 €

Vahingon sattuessa

Tee vahinkoilmoitus osoitteessa https://www.lahitapiola.fi/yritys. Voit ilmoittaa vahingosta myös puhelimitse numerossa 09 453 9600.

Säilytä kaikki vahinkoon liittyvät tositteet vuoden ajan. Tarvittavat liitteet tarkentuvat, kun vahinkoilmoitus on tehty korvauspalveluun.

Kela-korvaus
Hae sairasvakuutuslain mukaiset korvaukset Kelasta ennen korvauksien hakemista LähiTapiolasta. Korvaus Kelasta on haettava myös sairaankuljetusten osalta (esim. matkat tutkimuksiin ja hoitoihin omalla autolla tai taksilla).

Lisätietoa
Tarkempaa tietoa korvauksen hakemisesta löytyy osoitteesta www.lahitapiola.fi/yritys -> Ilmoita vahingosta -> Toimintaohjeet