Toimitsijat

Luisteluliitto järjestää koulutuksia seuratoimijoille – valmentajille, tuomareille, starttereille ja huoltajille tavoitteenaan jakaa ajankohtaista tietoa toiminnan kehittämiseen.

Koulutukset tarjoavat seuratoimijoille myös paikan verkostoitua ja jakaa ajatuksia arjen toiminnasta. Koulutusten ja osallistumisen kautta seuratoiminnasta on mahdollista nousta mukaan myös kansainväliseen toimintaan. Koulutukset pyritään järjestämään tapahtumien, leirien ja kisojen yhteydessä. Koulutuksista ilmoitetaan tapahtumakalenterissa ja seurakirjeessä. Koulutustarpeista voi olla yhteydessä myös suoraan liiton toimistoon.

Valmentajakoulutus

Pohjoismaisen yhteistyön jatkumona ja kansainvälisen luisteluliiton ISU:n tukemana jatkuu 2-tason valmentajakoulutus. 2-tason valmentajatutkinto valmentaa työskentelemään seuratasolla kotimaassa. Koulutuksen aikana opiskelijat oppivat metodeja sekä tekniikoita pikaluistelusta ja kehittyvät paremmiksi ryhmäohjaajiksi sekä valmentaa yleisellä tasolla toimimaan nuorten ja aikuisten kanssa ja opettamaan heitä. Lisäksi haemme mahdollisuutta järjestää myös 3-tason kansainvälinen valmentajakoulutus.

Tuomarit, lähettäjät ja toimitsijat

Tuomareilla ja lähettäjillä on mahdollisuus osallistua ISU:n järjestämiin koulutuksiin tämän lisäksi järjestämme koulutuksia kotimaassa toimitsijoille, tuomareille ja lähettäjille vuosittain.

Lista kansainvälisen Luisteluliitto ISU:n pikaluistelun suomalaisista tuomareista ja lähettäjistä:

ISU Starters
Jyrki Jääskeläinen