2017 MM-kotikisat

Nuorten alle 19-vuotiaden pikaluistelun MM-kisat luistellaan Helsingissä 17.-19.2.2017. Kisapaikkana toimii Oulunkylän tekojäärata. Nuorten MM-kisoihin osallistuu lähes 200 urheilijaa, yli 20 eri maasta.

Kisajoukkueet saapuvat Helsinkiin alkuviikosta, ensimmäinen virallinen harjoituspäivä on 16.2. Harjoituspäivä sisältää myös harjoituslähdöt, jossa testataan niin luistelijoiden ja starttereiden reaktiot, kuin jään liukkauskin. Kolmen kisapäivän aikana luistellaan yhteensä 14 kisaa. Jaossa on 16 maailmanmestaruutta, kun kisaviikonlopun aikana ratkotaan myös yhteispistekisan paremmuus!

Alustava ohjelma

Huom! Tapahtumaan on vapaapääsy!

päiväaikamatkat
17.2.10:00-16:30500m ja 1500m
18.2.10:00-18:301000m, 3000/5000m, Team Sprint
19.2.11:00-14:30Team Pursuit, massastartti

Kivoja oheistapahtumia!
MM-kisojen aikana järjestetään sporttisia oheistapahtumia Oulunkylän jäähallissa. Tapahtumat järjestetään yhteistyössä yhteistyökumppaneiden kanssa, joita ovat mm. Helsingin kaupunki, Oulunkylän seurakunta sekä jäälajiliitot.  Oheistapahtumat starttaavat Oulunkylän alakoululle järjestettävällä luistelulajien esittelypäivällä, jossa oppilaat pääsevät tutustumaan luisteluun, taitoluisteluun, jääkiekkoon ja ringeetteen torstaina ja perjantaina. Kaikille avoimia tapahtumia jäähallissa ovat

Lauantai 18.2.
klo 12-14 Koko Suomi Luistelee, vapaa pääsy

Sunnuntai 19.2.
klo 12-14 Koko Suomi Luistelee, vapaa pääsy
klo 15-17 Hyvän mielen luistelu, tuotto menee yhteysvastuukeräyksen hyväksi

Seuraa MM-kisakanavia!
MM-kisat ovat Kansainvälisen Luisteluliitto ISU:n tapahtuma, jonka järjestelyistä vastaa Luisteluliitto yhdessä Helsingin luisteluseurojen HLK:n ja HTL:n kanssa. MM-kisojen viralliset kotisivut löydät osoitteesta www.juniorspeedskating.fi
Somessa kisatapahtuvat löytyvät osoitteista
twitter.com/wjsc2017
www.facebook.com/wjsc2017

Suomen joukkue nimetään kisaviikolla
MM-kisoihin asetettuja aikarajoja on jahdattu viime kaudelta alkaen. Suomen MM-kisajoukkue nimetään ja julkistetaan kisaviikon keskiviikkona 15.2. n. klo 14. Katso nuorten maajoukkueen esittelyt ja kotikisojen Suomen joukkueen kandidaatit!

Tommi Pulli viimeisin mitalisti
Suomi on järjestänyt pikaluistelun nuorten MM-kisat neljästi aiemmin, vuosina 1995, 1999, 2005 ja 2011. Kisapaikkana on toiminut Seinäjoki, nyt nuoret kisaavat ensimmäistä kertaa Helsingissä. Viimeisimmän kotikisamitalin nappasi Tommi Pulli kotikaupungissaan Seinäjoella 2011.