Suomen Luisteluliitto mukana toteuttamassa Euroopan urheiluviikon Let’s #BeActive School Action Day’ta Leppävaarassa!

School Action Day:tä vietetään lasten ja nuorten liikkumisen merkeissä, ja se on yksi Euroopan suurimmista koululaisten liikuntatapahtumista. Suomen Luisteluliitto on mukana tapahtumassa esittelemässä toimintaansa ja tutustuttamassa lapsia sekä nuoria rullaluistelun saloihin. Tapahtuma järjestetään maanantaina 23.9.2019 klo 09.00–15.00 Leppävaaran Urheilupuistossa ja se on suunnattu pääkaupunkiseudun 3.–9.-luokkalaisille.

Lisenssit ostettavissa kaudelle 2019-2020

Uudet lisenssit ja lisenssivakuutukset tulevat saataville 30.8.2019 alkaen. Roller Derbyn lisenssikausi on 1.9.2019-31.8.2020. Pika- ja rullaluistelussa lisenssikausi on 1.10.2019-30.9.2020.

Teemu Ylänen paras suomalainen Rullituurin Tallinnan maratonilla

Rullaluistelijat kilpailivat Eestin Rullituurin päätösosakilpailussa Tallinnassa. Edellisten kilpailujen tapaan Tallinnan maratontapahtuma keräsi jälleen lähes neljä sataa osallistujaa. Osallistujilla oli valittavanaan kilpailumatkoja aina puolen kilometrin pikakilpailusta maratoniin asti.

Jani Virtanen rullaluistelun SM-maratonin ykkönen

Rullaluistelun Suomen mestaruuskilpailut käytiin Oulussa 3.-4.8.2019. Viileä ja tuulinen sää oli luisteiloiden kiusana kaksipäiväisissä kilpailuissa, joissa luisteltiin sekä maraton-, että ratamatkat. Jani Virtanen nappasi maratonilla maratonin voiton ja reitin nopeimman palkinnon, mutta sairastelu vei parhaan terän sekä mahdollisuuden osallistua ratamatkoille.

Maajoukkuevalinnat 2019-2020

Huippuluisteluvaliokunta on 3.6.2019 kokouksessaan valinnut maajoukkueluistelijat pikaluistelukaudelle 2019-2020. Aiemmista vuosista poiketen ei erikseen nimetä A-, B- tai nuorten maajoukkuetta, vaan 2019-2020 kaudelle on muodostettu yksi yhteinen maajoukkue.