Luisteluliitto ja Mediconsult oy sopivat kolmevuotisesta yhteistyöstä

Luisteluliitto ottaa kokeiluun sähköisen Medinet-omaterveyspalvelun

Suomen Luisteluliitto ry ja suomalainen tietojärjestelmätoimittaja Mediconsult Oy ovat sopineet yhteistyöstä, jonka puitteissa valittu pikaluistelija saa avukseen Internetin kautta käytettävän Medinet-omaterveyspalvelun valmistautuessaan Pyeongchangin talviolympialaisiin 2018. Urheilija kirjaa mobiililaitteella päivittäismerkintöjä Medinettiin ravinnostaan, uniajastaan ja leposykkeestään. Valmentaja tai lääkäri seuraa arvoja ja voi näin antaa reaaliaikaista neuvontaa urheilijalle hänen harjoitellessaan ja kilpaillessaan ympäri maailmaa.

Omahoito- ja terveystietojen seurantasovellukset yleistyvät kovaa vauhtia. Medinetistä tekee edistyksellisen mm. se, että sen voi yhdistää potilastietojärjestelmään. Näin terveydenhuollon ammattilaiset pystyvät seuraamaan ja kommentoimaan käyttäjän kirjaamia arvoja reaaliaikaisesti.

Luisteluliitossa ollaan innoissaan uudesta palvelusta. Terveystietojen seurannan lisäksi palvelussa onnistuu harjoituspäiväkirjan pito. Tähän mennessä kirjauksia on tehty manuaalisesti paperille. Kun tiedot tallentuvat sähköiseen muotoon, niitä pystyy analysoimaan helpommin ja ne pysyvät varmemmin tallessa.

”Aina on positiivista saada yhteistyökumppaneita, mutta se, että saamme käyttöömme palvelun, jota voimme hyödyntää arkisessa harjoittelussa, on iso juttu. Näen Medinetissä paljon potentiaalia ja uskon, että se voidaan ottaa myöhemmin koko maajoukkueen käyttöön.”

sanoo Luisteluliiton urheilutoimenjohtaja Janne Hänninen.

Medinet-palvelu on käytössä jo useilla kymmenillä tuhansilla käyttäjillä, mm. Pohjois-Karjalassa (väkiluku n. 165 000), Etelä-Karjalassa (n. 132 000) ja Sipoossa (n. 19 000). Siellä kuntalaiset voivat esimerkiksi käydä katsomassa laboratoriotuloksiaan tai rokotuksiaan ja uusia reseptejään Medinetin kautta. Urheilusta saatavia kokemuksia pystytään siis hyödyntämään laajemmassakin mittakaavassa. Huippu-urheilijan esimerkillä voidaan myös innostaa tavallisia kansalaisia ottamaan sähköisiä terveyspalveluita omaan arkikäyttöönsä ja näin ylläpitämään terveyttään.

Lisätietoa verkkosivuilta: www.mediconsult.fi/tuotteet-ja-palvelut/digitaaliset-terveyspalvelut/medinet-omaterveyspalvelu

Mediconsult Oy on yksi johtavista suomalaisista sosiaali- ja terveydenhuoltoalan tietojärjestelmätoimittajista. Mediconsultin asiakaskunta käsittää toimijoita yksityisvastaanotoista aina sairaanhoitopiirin asti. Ammattilaisille suunnattujen järjestelmien lisäksi ratkaisut antavat potilaille mahdollisuuden osallistua oman terveytensä ylläpitoon ja hoitoon. Innovatiiviset sähköisen asioinnin palvelut tehostavat ja uudistavat sosiaali- ja terveydenhuoltoa.

Lisätietoa verkkosivuilta: www.mediconsult.fi

Lisätietoja: