Pikaluistelun maajoukkueet kaudelle 2015-2016

Suomen Luisteluliitto tiedottaa 11.5.2015:

Kauden 2015-2016 maajoukkueet nimetty

Suomen Luisteluliitto on nimittänyt pikaluistelun maajoukkuetason valmennusryhmät kaudelle 2015-2016.

A-maajoukkueessa on tulevalla kaudella peräti 8 urheilijaa. B-maajoukkueeseen nimettiin kuusi ja nuorten maajoukkueeseen kahdeksan urheilijaa.

–          Valitsimme A-maajoukkueeseen kaikki maailmancupin tulosrajoja alittaneet luistelijat. On hienoa, että heitä on näin suuri joukko. Pyrimme varmistamaan kaikille maajoukkueisiin valituille urheilijoille hyvät valmistautumisolosuhteet tulevan kauden kilpailuja varten. Aloitamme toiminnan Honkiniemen kesäleirillä 22.-24. toukokuuta, missä myös lyömme lukkoon loput tulevan kauden leirit, kertoi urheilutoimenjohtaja Janne Hänninen.

Suomen Luisteluliiton maajoukkuetoiminta keskittyy aiempien kausien tapaan Helsingin ja Seinäjoen valmennuskeskuksiin. Helsingissä toiminnasta vastaa Jason Andberg ja Seinäjoella Tuomas Nieminen.

A-maajoukkue:

Valle Viertola

Katriina Keski-Opas

Anni Käsnänen

Lisätietoja: Urheilutoimenjohtaja Janne Hänninen, p. 040 553 3388.