Janne Hänninen Suomen Luisteluliiton urheilutoimenjohtajaksi

Suomen Luisteluliitto tiedottaa 2.4.2015:

Janne Hänninen Suomen Luisteluliiton urheilutoimenjohtajaksi

Janne Hänninen on valittu Suomen Luisteluliiton urheilutoimenjohtajaksi 2.5.2015 alkaen.

Huippuluistelu-uransa jälkeen Janne Hänninen toimi Luisteluliiton päävalmentajana 2006-2010.  Tuolloin hän vastasi mm. Mika Poutalan henkilökohtaisesta valmennuksesta.

Hänninen toimi pikaluistelun sprintterivalmentajana Norjan maajoukkueessa 2011-2013. Sen jälkeen työ on vienyt jääkiekon pariin. Juuri päättyneellä kiekkokaudella Hänninen toimi KHL:ssä Avangard Omskin organisaatiossa valmentajana. Hännisen uusiin tehtäviin kuuluu alkuvaiheessa Luisteluliiton valmennusorganisaation rakentaminen.

–          Olen innoissani uudesta tehtävästä. On hienoa palata takaisin suomalaisen pikaluistelun pariin viiden vuoden jälkeen ja erilaisessa roolissa. Vaikka moni asia on vuosien varrella muuttunut, perusteesit pysyvät edelleen samoina: Päivittäisen tekemisen taso ratkaisee tulosten tekemisen. Uskon, että myös kansainvälisestä kokemuksestani voidaan ammentaa paljon suomalaiseen pikaluisteluun, Hänninen kertoi.