Short trackin SM-kisat luisteltiin Kisakalliossa

Short trackin SM-kisat luisteltiin lauantaina 29.3. Kisakallion urheiluopiston jäähallissa. Osallistujia kilpailussa oli lähes 40. Viiden vuoden tauon jälkeen short trackin SM-kisoihin osallistui luistelijoita Porin Pyrinnöstä, Seinäjoen Urheilijoista, Helsingin Luistinkiitäjistä, Helsingin Työväenluistelijoista, Jyväskylän KENSUsta sekä Leppävirran Urheilijoista.

Hokkarikisoihin osallistui luistelijoita myös jääkiekko- ja ringetteseuroista.

Miesten 500 metrin voittoon luisteli HTL:n Mika Poutala. Kaj Humisto (PoPy) nappasi hopeamitalin ja pronssi meni Jyväskylän KENSUn Verneri Kinnuselle. 1000 metrin voiton vei Kaj Humisto hienolla viimeisen kaarteen ohituksella. Hopea meni Verneri Kinnuselle ja pronssi Mika Poutalalle.

Naisten 500 metrin kultamitalin voitti Porin Pyrinnön Anu Humisto. Hopealle luisteli Seinäjoen Urheilijoiden Sini Siro ja pronssille Leppävirran Urheilijoiden Anniina Hyttinen. Anu Humisto vei voiton myös 1000 metrillä, hopean nappasi Seinäjoen Urheilijoiden Sini Siro ja pronssin Helsingin Luistinkiitäjien Katriina Eskola.

B-pojissa 500 metrin voittoon luisteli Samuli Suomalainen (HLK), hopealle Juho-Jaakko Yli-Ilkka (SU) ja pronssille Antero Eskola (HLK) harmittavan kaatumisen jälkeen. 1000 metrin voittaja oli Antero Eskola, kun taas hopeaa vei Samuli Suomalainen ja pronssia Juho-Jaakko Yli-Ilkka.

Vauhdikkaassa C-poikien sarjassa 500 metrin kultamitalin voitti Joona Suomalainen (HLK). Hopealle luisteli Kaapo Schreck (HTL), joka voitti myös 1000 metrin. Pronssille 500 metrillä luisteli Onni Peltonen (HLK). 1000 metrin hopeamitalisti oli Onni Peltonen ja pronssilla Porin Pyrinnön Arttu Salminen.

Miesten viestissä voiton nappasi Porin Pyrintö, hopea meni Helsingin Luistinkiitäjille ja pronssi Seinäjoen Urheilijoille.