Pekka Koskela valittiin vuoden luistelijaksi

Suomen Luisteluliitto julkisti kauden päätöstilaisuudessaan Helsingissä vuoden valintansa.

Vuoden luistelijaksi valittiin odotetusti Pekka Koskela, joka luisteli sprinttereiden MM-kilpailuissa hopealle ja matkakohtaisissa MM-kilpailuissa 500 metrillä kahdeksanneksi sekä otti kolme maailmancupin osakilpailuvoittoa ja kaksi kakkossijaa. Vuoden valmentajana palkittiin Koskelan valmennustiimiin kuuluva Teemu Rauhala.

Vuoden naisluistelijana palkittiin Elina Risku, joka luisteli maailmancupin pisteille, edusti Suomea sprinttereiden MM-kilpailuissa, teki neljä uutta Suomen ennätystä ja nappasi useita Suomen mestaruuksia.

Luisteluliiton puheenjohtaja Pertti Niittylä kävi päätöstilaisuudessa läpi kauden saavutuksia ja suuntasi katseen tulevaan:

– Pikaluistelukausi oli erittäin hyvä. Pekka Koskelan MM-kisa- ja maailmancup-menestyksen lisäksi Mika Poutala oli sprinttereiden MM-kilpailuissa seitsemäs ja maailmancupin osakilpailuissa useasti sijoilla 5-9. Elina Risku saavutti maailman kärkeä noin sekunnin verrattuna viime kauteen.
– Myös tulevaisuus näyttää hyvältä. Ikäkausimaaottelussa ja nuorten Viking Race –kilpailuissa nähtiin yksittäisiä erinomaisia suorituksia. Ensi vuosi on jälleen olympiavuosi. Toivottavasti valmentautumiskausi sujuu hyvin ja saamme olympialaisiin ison ja menestyksekkään joukkueen. Ennakkoasetelmat ovat hyvät.

Suomen Luisteluliiton vuoden valinnat

Vuoden luistelija Pekka Koskela (Seinäjoen Urheilijat)
Vuoden naisluistelija Elina Risku (Seinäjoen Urheilijat)
Vuoden valmentaja Teemu Rauhala