Ilkka Rahnasto valittiin Olympiakomitean valtuuskunnan varapuheenjohtajaksi

Suomen Olympiakomitea ry:n yhdistyksen kokous on valinnut Kalervo Kummolan jatkamaan seuraavat neljä vuotta Suomen Olympiakomitean valtuuskunnan puheenjohtajana.

Varapuheenjohtajiksi valittiin äänestyksen jälkeen Suomen Luisteluliiton Ilkka Rahnasto sekä Juhani Kaskeala (Suomen Purjehdus ja Veneily).

Valtuuskunnan puheenjohtajistolla on läsnäolo-oikeus ilman äänioikeutta Suomen Olympiakomitean hallituksessa, jonka uusi valtuuskunta valitsee 21.11. ensimmäisessä kokouksessaan.

Valtuuskunta valitsee olympiadin alussa Suomen Olympiakomitean hallituksen ja sen puheenjohtajiston. Muita tehtäviä ovat Olympiakomitean toimintasuunnitelmien, -kertomusten, talousarvioiden ja tilipäätösten käsittely vuosittain. Lisäksi valtuuskunta muun muassa hyväksyy Olympiakomitean jäsenet. Valtuuskunta kokoontuu sääntömääräisesti kaksi kertaa vuodessa. Suomen Olympiakomitea ry:n yhdistyksen kokous valitsi Suomen Olympiakomitean valtuuskunnan jäsenjärjestöjen esitysten pohjalta.

Suomen Olympiakomitea ry:n yhdistyksen kokous päätti myös perustaa viisihenkisen ehdollepanotoimikunnan valmistelemaan 21.11. valittavan Olympiakomitean hallituksen kokonpanoa. Toimikuntaan kuuluvat valtuuskunnan puheenjohtajiston lisäksi Olli Puntila ja Tiina Kivisaari.

Lähde ja lisätietoja: Suomen Olympiakomitea