Plan Suomi mukana Ice Skating Tour -tapahtumakiertueella

Ice Skating Tour 2011/2012. Koululaisluistelut klo 9–14, koko perheen iltaluistelu klo 18–20. Tervetuloa!

Plan Suomi on tänä talvena toista kertaa näkyvästi mukana Suomen Luisteluliiton koululaiskiertueella, Ice Skating Tourilla.

– Jokaisen lapsen oikeus leikkiin ja liikuntaan toteutuu Ice Skating Tourilla upeasti. Lapset liikkuvat ja saavat tietoa lasten oikeuksista uuden Nyt Kuuntele mua! -remixin kautta, kertoo Plan Suomen vapaaehtoistyön koordinaattori Donata Pennanen.

Mukaansatempaavan remixin lasten oikeuksista kertovasta kappaleesta on tehnyt tuottaja Santeri Keinänen ja koreografian Ice Skating Tourin kokenut vetäjä Jenni Peräaho.

Ice Skating Tour kiertää ympäri Suomea. Se alkoi 23.10. Inarista ja päättyy Hyrynsalmelle 8.3. Tapahtumat ovat osallistujilleen ilmaisia.

Luisteluliiton kiertuepäällikkö Lauri Paalasmaa on järjestänyt tapahtumaa kouluille ja lapsiperheille vuodesta 1998. Hänen mielestään Planin sanoma istuu hyvin kiertueelle.

– Ice Skating Tourin tarkoituksena on ylläpitää ja kehittää suomalaisten luisteluliikunnan muotoja. Päätavoite on saada hiki pintaan hauskasti ja ennen kaikkea kaikille kohdepaikkakuntien asukkaille tasa-arvoisesti. Tapahtumat vedetään ammattimaisesti energisellä amatööriasenteella, Paalasmaa sanoo.

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt:

Plan Suomen vapaaehtoistyön koordinaattori Donata Pennanen,
donata.pennanen(at)plan.fi, p. 040 8358671

Ice Skating Tourin kiertuepäällikkö Lauri Paalasmaa,
lauri.paalasmaa(at)luisteluliitto.fi, p. 050 330 4822

www.plan.fi

www.iceskatingtour.fi

Plan uskoo lapsiin. Plan on kehitysyhteistyöjärjestö, joka parantaa kehitysmaiden lasten elämänlaatua pysyvästi. Uskonnollisesti ja poliittisesti sitoutumaton Plan perustettiin 1937 ja Suomessa toiminta alkoi 1998. Plan toimii yhteensä 66 maassa. Lisätietoja: www.plan.fi