Sauvarullaluistelun SM voitot Hämeenlinnaan; Samuli Laulumaa ja Anniina Ala-Kitula veivät ensimmäiset sijat

Sunnuntaina kilpailtiin Ahveniston moottoriradalla sauvarullaluistelun Suomen Mestaruuksista. SM-kilpailun lähtökohdat olivat kutkuttavat kun kolmikko Laulumaa Samuli, Heinonen Aki ja pitkästä aikaa sauvat esiin kaivanut Jari-Pekka Huippula starttasivat matkaan. SM-kilpailu jouduttiin heti ensimmäisen kierroksen jälkeen keskeyttämään rankkasateen vuoksi ja myöhäisemmän uuden startin jälkeen matkaa lyhennettiin n.7 kilometrillä.

Aki Heinonen kaatui kilpailun alussa ja parivaljakko Huippula ja Laulumaa pääsivät karkuun. Sisukkaana Heinonen kuitenkin kiri kärkikaksikkoa kiinni. Kärkikolmikko luisteli heti alkumetreillä eroon muista luistelijoista, mutta viimeiseen kierrokseen asti saatiin jännittää lopullista sijoitusjärjestystä. Loppusijoitukset olivat 1. Samuli Laulumaa, HML 2. Jari-Pekka Huippula, Radical Sport ja 3. Aki Heinonen, Kylmäkosken Veikot.

Naisten osalta luistelijoita oli vain 2, joten SM-kilpailut jäivät vain epävirallisiksi. Naisten kaksikko luisteli läpi koko kilpailun yhdessä vetovuoroa vaihtaen ja lopussa ensimmäisenä maaliin saapui Hämeenlinnan Anniina Ala-Kitula, toiseksi luisteli Uudenkaupungin Anne Varjonen.

Loput tulokset löytyvät alla olevasta linkistä.