Pasi Koskela Suomen Luisteluliiton laji- ja valmennuspäälliköksi

Pasi Koskela on valittu Suomen Luisteluliiton laji- ja valmennuspäälliköksi seuraavaksi kolmeksi vuodeksi. Kolmen vuoden sopimuksella taataan pitkäjänteinen ote valmistauduttaessa vuoden 2014 Sotshin talviolympialaisiin.

Useita vuosia Suomen edustusmaajoukkueeseen kuulunut Koskela toimi päättyneellä luistelukaudella tammikuusta lähtien Suomen joukkueen valmentajana ja joukkueenjohtajana pikaluistelun maailmancupin osakilpailuissa ja arvokilpailuissa. Uudessa tehtävässä työnkuva laajenee sisältämään myös vastuun Suomen huippupikaluistelun valmennuksesta ja toteutuksesta. Koskelan oma huippu-urheilijatausta takaa hyvät edellytykset tehtävän hoitamiseen.

– Lähden mielenkiinnolla soveltamaan toisenlaisessa roolissa sitä menestymisen nälkää, jota vuosikymmenen kisaaminen on kasvattanut. Koen lähtökohdat kolmen vuoden projektille erittäin mielekkäiksi. Meillä on porukassa kaksi maailman nopeimpiin kuuluvaa sprintteriä sekä kansainväliselle tasolle ampaisseita nuoria naisia ja olympiadin aikana miesten sarjaan kasvava junioreiden MM-mitalisti. Keskitymme suomalaisten huippuvalmentajien kanssa vahvistamaan sitä tuloksentekoympäristöä, josta pikaluistelu on viime vuosina ponnistanut arvokisamenestykseen, kommentoi Koskela.

Lisätietoja:
Pasi Koskela 040-5165752