Koskela ja Poutala tyytyväisiä päivän luisteluihinsa Moskovassa

Pekka Koskelan maailmancupin voitto ja Mika Poutalan 10:s sija Moskovan osakilpailun 500 metrillä sekä Markus Puolakan neljäs sija B-ryhmän vastaavalla matkalla nostatti suomalaisjoukkueen mielialoja MM-kisojen vaatimattomien tulosten jälkeen.

– Nyt pystyin tekemään sitä mitä yritin. Sekä mies että luistimet toimivat jo eri tavalla kuin viime viikonloppuna. Startti oli rutiinitasoa, mutta kierros meni aivan pientä viimeisen kaarteen potkun karkaamista lukuun ottamatta hyvin. Nyt tuntuu jo kroppakin energisemmältä, vaikka tässä on vielä menossa antibioottikuurin loppu. Kaiken kaikkiaan parempaan suuntaan on homma menossa. Nyt keskitytään huomiselle 500 metrille, kertoi Pekka Koskela voittonsa jälkeen.

– Startti oli hyvä, mutta jaksaminen ei ole vielä sillä tasolla, että aivan kärkeen olisi asiaa. Luistelu meni teknisesti hyvin eikä mitään ongelmia ollut. Kyllä luistelu paranee tästä koko ajan. Jää on täällä hyvä, joten senkään puoleen ei ole mitään valittamista, kertoi Mika Poutala.

– Tämä oli meille hyvä päivä. Kaikki kolme luistelijaamme tekivät hyvät vedot. Askel askeleelta olemme palaamassa omalle tasollemme. Sillä ei olla vielä, eikä varmasti vielä tämän viikonlopun aikana kokonaan päästäkään, mutta suunta on oikea, kertoi joukkueenjohtaja ja –valmentaja Pasi Koskela.

Pasi Koskela p. +358 40 516 5752
Esko Lummelampi p. 0500 240 029