Mika Poutala aloittanut jääharjoittelun – ei kuitenkaan luistele SM-kilpailuissa

Pikaluistelija Mika Poutala on jo hyvää vauhtia palautumassa häntä lähes koko alkukauden vaivanneesta mykoplasma –bakteerin aiheuttamasta taudista. Hän on parasta aikaa harjoittelemassa jäällä Saksan Inzellissä.

Matkakohtaiset MM-kilpailut luistellaan maaliskuussa Inzellin uudessa pikaluisteluhallissa. Jo tässä kuussa on kuitenkin vuorossa sprinttereiden MM-kilpailut Hollannin Heerenveenissä. Ne luistellaan kahden ja puolen viikon päästä.

Poutalan kunto on vielä arvoitus, mutta hän antaa oman kuntonäyttönsä ensi viikonloppuna valmennusleirinsä yhteydessä. Suomen Luisteluliiton hallitus on myöntänyt Poutalalle luvan olla poissa samaan aikaan Seinäjoella luisteltavista sprinttereiden SM-kilpailuista. Sen sijaan muut maamme kärkimenijät ovat Pekka Koskelan johdolla  Seinäjoella.

Luisteluliitto vahvistaa valmennustiimiään

Suomen Luisteluliitto on päättänyt vahvistaa loppukaudeksi pikaluistelijoiden valmennusresursseja. Mukaan on tullut Pasi Koskela, joka toimii joukkueenjohtajana ja valmentajana kevään arvokisoissa ja maailmancupeissa. Lisäksi Timo Järvinen on jo mukana yleisluistelijoiden EM-kilpailuissa viikonloppuna Italian Collalbossa. Hän huolehtii lisäksi lähellä maajoukkuetta olevien luistelijoiden joistakin kevätkauden leireistä ja kilpailumatkoista. Valmennuspäällikkö Jukka Ala-Louko keskittyy koko Luisteluliiton valmennusjärjestelmän kehittämiseen.  Lisäksi urheilijoiden henkilökohtaiset valmentajat ovat tekemässä työtä kevään tavoitteiden saavuttamiseksi.