Pikaluistelijat hyvillä mielin uuteen kilpailukauteen

Pikaluistelijoiden tänään pitämästä tiedostustilaisuudesta välittyi hyvin myönteinen odotus alkavaan kilpailukauteen. Tiedotusvälineiden eteen oli kokoontunut maailmancupiin valitut pikaluistelijat Tuomas Nieminen, Mika Poutala, Tommi Pulli, Markus Puolakka ja Niko Räsänen sekä liiton uusi valmennuspäällikkö Jukka Ala-Louko. Joukosta puuttui flunssainen Pekka Koskela, joka jäi lepäämään ja huolehtimaan terveydestään ottamatta mitään riskiä matkustamalla Seinäjoelta Helsinkiin.

Valmennuspäällikkö Jukka Ala-Louko lähtee luotsaamaan joukkuetta reilun viikon päästä Heerenveenistä Hollannista alkaviin maailmancup –kilpailuihin luottavaisin mielin.

– Harjoittelu kesällä on mennyt hyvin ja kaikki ovat saaneet valmistautua kutakuinkin terveenä. Katsastukset Berliinissä osoitti, että olemme hyvässä vauhdissa. Tavoitteenamme on, että ykkösluistelijamme Pekka Koskela ja Mika Poutala ottavat tällä kaudella arvokisamitalit. Sen lisäksi olisi tärkeää, että muut ottaisivat maailmancupin A-ryhmän paikan. Tietysti on hyvin myönteinen asia, että vasta 18-vuotias Tommi Pulli nousi maailmancup-joukkueeseemme. Hänen päätavoitteensa on kuitenkin Seinäjoella käytävissä junioreiden MM-kilpailuissa, kertoi Jukka Ala-Louko.

– Minulla oli hyvä viime kausi ja tämä kausi käynnistyi samoilla vauhdeilla, mihin viime kausi päättyi. Se on mielestäni hyvä asia. Harjoittelu on sujunut hyvin. Vaikka pääsinkin nyt miesten maailmancup-joukkueeseen, harjoittelu on tähdännyt nyt tämän kauden juniorimenestykseen, kertoi seinäjokelainen Tommi Pulli.

Myös Suomen Luisteluliiton hallituksen jäsen Ilkka Rahnasto, jonka vastuualueeseen hallituksessa huippuluistelu kuuluu, piti tilannetta hyvänä.

– Miellä oli viime kauden jälkeen paljon epävarmuustekijöitä, mutta nyt tilanne on hyvä. Meillä on resurssit kunnossa ja ennen kaikkea luistelijat tuntuvat olevan hyvässä vedossa ja tunnelmat ovat hyvin myönteiset. Valitettavasti meidän molemmat esillä olleet sisähallihankkeet ovat nyt jumiutuneet. Etsimme kuitenkin koko ajan etenemisvaihtoehtoja. Pikaluisteluhallin saaminen olisi tärkeää, sillä tänä syksynäkin meidän nuoret luistelijat edustusluistelijoidemme ohella ovat joutuneet tekemään luisteluharjoituksensa ulkomailla, kertoi Ilkka Rahnasto.