Jukka Ala-Loukosta pikaluistelun valmennuspäällikkö

Suomen Luisteluliitto on valinnut valmennuspäällikön tehtävään Jukka Ala-Loukon. 49-vuotias Ala-Louko on koulutukseltaan liikuntatieteiden maisteri, ja on työskennellyt viime vuodet liikunnanopettajana Espoossa. Hän aloittaa valmennuspäällikön määräaikaisessa tehtävässä heinäkuun alussa.

Ala-Louko on edellisen kerran ollut Luisteluliiton palveluksessa kaudella 1998-1999, jolloin hän työskenteli Seinäjoen valmennuskeskuksen ja nuorten maajoukkueen valmentajana. 1980- ja 1990-lukujen taitteessa hän oli Suomen maajoukkueiden ja juniorimaajoukkueen vastuuvalmentaja. 1990-luvun puolivälissä on hän työskenteli kolme vuotta päätoimisena luisteluvalmentajana Ruotsissa vastuullaan luistelulukio- ja nuorten maajoukkuevalmennus.

Ala-Loukolla on pikaluistelutausta. Omalla aktiiviurallaan hän edusti Suomea 1980-luvun alussa yleisluistelun ja sprinttereiden arvokisoissa.

Pirjo Lehtinen valittiin nuorisovalmentajaksi, jonka vastuualueena on paikallisvalmennus Seinäjoella ja Suomen nuorten maajoukkuetoiminta. Lehtinen on toiminut päätoimisesti jo lähes 4 vuotta nuorten vastuu- ja olympiavalmentajana. Hänellä on liikunnanohjaajan tutkinto (AMK) ja ammatillisen liikunnanopettajan pätevyys sekä valmentajan ja urheilujohtamisen erikoisammattitutkinnot. Myös Lehtinen on luisteluaktiiviurallaan edustanut Suomea arvokisoissa.

Lisätietoja:

Puheenjohtaja Pertti Niittylä 0400-905697