Suomen Luisteluliitto julkisti vuoden pikaluisteluvalinnat kauden päättäjäisissä

Suomen Luisteluliitto vietti pikaluistelukauden päättäjäisiä Vantaan Flamingossa lauantaina 10.4.2010. Perinteiden mukaan tilaisuudessa julkistettiin myös vuoden valinnat. Myös Suomen ennätyksiä rikkoneet palkittiin. Talven aikana syntyi 20 uutta Suomen ennätystä.

Vuoden luistelijaksi valittiin itseoikeutetusti olympialaisten 500 metrin viidenneksi ja sprinttereiden MM-kisojen kuudenneksi sekä maailmancupin 500 metrin yhteispisteissä kolmanneksi luistellut Mika Poutala ja vuoden valmentajaksi Poutalan valmennuksessa vahvassa roolissa ollut Janne Hänninen. Vuoden naisluistelijaksi valittiin vielä juniori-ikäinen Saana Hyttinen, joka talven aikana muun muassa rikkoi 28 vuotta voimassa olleen kotimaan ratojen naisten Suomen ennätyksen 500 metrillä.

Valinnat:

Vuoden luistelija Mika Poutala, Helsinki (HTL)

Vuoden valmentaja Janne Hänninen, Espoo

Vuoden naisluistelija Saana Hyttinen, Seinäjoki (SU)

Vuoden tyttöluistelija Laura Treuthardt, Helsinki (HLK)

Vuoden poikaluistelija Tommi Pulli, Seinäjoki (SU)

Vuoden maratonluistelija Antero Kotijärvi, Kuopio,(KuLs)

Vuoden masterluistelija Pentti Kiiskinen,Oulu (OuTa)

Vuoden toimittaja Christer Sarlin, Yle, Helsinki

Vuoden uurastaja Marja-Liisa Hyttinen, Seinäjoki (SU)

Erityistunnustus Hannu Koivu, (miesten ylituomari Vancouverin talviolympialaisissa) Tampere

Kalevan Malja Seinäjoen Urheilijat