Seuratukea Luisteluliiton jäsenseuroille

Seuratoiminnan kehittämistukea myönnettiin tänä vuonna yhteensä 664 hankkeelle. Ensimmäistä kertaa 200 urheiluseuraa saa suoraa tukea opetusministeriöltä yhteensä 7 miljoonaa euroa päätoimisen työntekijän palkkaamiseen. Lisäksi tukea myönnettiin lasten- ja nuorten sekä aikuisliikunnan kehittämiseen, yhteensä 754 500 euroa.

Tukea saivat myös seuraavat Luisteluliiton jäsenseurat:

Lasten ja nuorten toiminnalliset tukea saaneet 2009

• Helsingin Luistinkiitäjät 2500 e
  • Seinäjoen Urheilijat 1500 e
  • Lahden Luistelijat 1000 e

Aikuisten toiminnalliset tukea saaneet 2009

• Mikkelin Luistelijat 2000 e

Urheiluseuratoiminnan kehittämistuen jakamisesta vastaavat Suomen Liikunta ja Urheilu (SLU), Nuori Suomi ja Suomen Kuntoliikuntaliitto yhdessä lajiliittojen, TUL:n, FSI:n, muiden valtakunnallisten liikuntajärjestöjen ja liikunnan aluejärjestöjen kanssa.

Tukirahat ovat Opetusministeriön liikuntayksikön myöntämää seuratoiminnan kehittämistukea ja rahat ovat kokonaisuudessaan Veikkauksen tuottoa.

Lisätietoja: www.seuratuki.fi